شهیدان ضامن سعادت و حجت‌های خدا بر ما هستند
کد خبر: 4145250
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

شهیدان ضامن سعادت و حجت‌های خدا بر ما هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهیدان ضامن سعادت و حجت‌های خدا بر ما هستند، آن‌ها میدان را ترک نکردند و از میدان نترسیدند و همه آینده خود را فدا کردند

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز،  ۱۱ خرداد در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲۰۰۰ شهید دیار سربداران، با بیان اینکه سبزوار یک تاریخ است و این شهرستان به تنهایی نماد تمدنی است که گوهر وجودی عالمان با فضیلت در آن پرورش یافته است، اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزارم که در این لحظه‌های معنوی و باشکوه در نزدیکی بارگاه حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) به ویژه در ایام میلاد نورانی و خجسته آن حضرت در این مجلس سرشار از روح و روحانیت، معنویت، اخلاص، مهر و عاطفه حضور پیدا کرده‌ام.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: زیباترین، دل‌انگیزترین و جذاب‌ترین واژه‌های رهبر عزیز و انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در توصیف شخصیت، منزلت، هویت و تاریخ و فرهنگ در این مراسم پخش شد. هر جامعه‌، شهر و دیاری به واسطه تاریخ آن عالمان بزرگ، رویدادها، حوادث و حماسه‌ها و به واسطه قهرمانان و شهیدانش شناخته می‌شود.

وی با اعلام اینکه مردم هیچ سرزمینی جداشده و منقطع از تاریخ و گذشته آن سرزمین نیستند، افزود: سبزوار جلوه‌گاه فقهای بزرگ به ویژه شخصیتی به نام حاج ملاهادی سبزواری و سرزمین ادیبان و شاعرانی چون حمید سبزواری است.

سلامی در ادامه با بیان اینکه سبزوار سرزمین حماسه‌هایی چون حماسه سربداران است که تاریخ اسلام و ایران را با سرافرازی توصیف کرده است، گفت: مردمانی که همواره در جست‌وجوی سربلندی، آزادگی، حریت، اسلام و جاودانگی شخصیت خود بوده‌اند تاریخ را ماندگار ساختند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ شهید این دیار، سبزوار را بر روی زمین کهکشانی از ستاره‌های پرفروغ ساخته‌اند، سبزوار را یک شهر آسمانی‌ خواند و افزود: در این سرزمین چشمه‌سار غیرت از خون جوانی که تازه به خیل شهیدان پیوسته جوشید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جوان سبزوار را تبدیل به نماد غیرت کرد و آوازه سبزوار را در جهان گسترش داد، گفت: حمیدرضا الداغی آن جوان رعنا و با احساس که روح و غیرت ابوالفضلی در وجودش موج می‌زد، برای حرمت از نوامیس پیکرش را به تیغ زد.

سلامی با اعلام اینکه حمیدرضا الداغی افتخار ایران شد، تصریح کرد: کار شهیدان هدیه جاودانگی بود و برای این ملت شهادت، رمز جاودانگی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در صدر اسلام همه منافقان و مشرکان با هم در مقابل رسالت پیامبر در جنگ‌های مهم ایستادگی کردند تا نور خدا را خاموش کنند، در صورتی که اسلام کلمه حق است

وی با تأکید بر اینکه این‌بار هم تمامی مستکبران، مشرکان و خائنان ۴۵ سال است که از هر زاویه‌ای می‌خواهند به آرمان‌های این کشور ضربه بزنند، افزود: ما در متن این حوادث بزرگ شده و کاملاً دشمنان خود را می‌شناسیم و با نیات، سیاست، ابزار و روش‌های آنها آشنا هستیم.

سلامی گفت: دشمنان می‌خواهند خداوند عبادت نشود و اذان به گوش نرسد، زمین بستر عصیان به خدا باشد و با به اسارت گرفتن مسلمانان، استقلال آن‌ها را بگیرند و عزت ملت را به ذلت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ملتی آزاد و مؤمن به خدا نمی‌خواهند، اظهار کرد: دشمن در جست‌وجوی این طرح خطرناک و به دنبال تغییر نظام و تسخیر عالم اسلام است و اگر کمی از این مرزها فاصله بگیرید مشاهده خواهید کرد که مستکبران شهرهای مسلمین را ویران و به شهر ارواح تبدیل کرده‌اند.

وی گفت: دشمنان هرچه آتش بود بر سر مردم یمن، فلسطین، لبنان و دیگر شهرهای مسلمانان انداخته‌اند و کودکان را شبانه در آغوش مادران زیر خروارها خاک پنهان کردند.

سلامی با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌خواهند مسلمانان عزیز، مؤمن و مقتدر باشند، افزود: با تحریم و فشارهای سیاسی و بسیج رسانه‌ها سعی در سست کردن اراده جوانان دارند، می‌خواهند باورهای جوانان، حجاب، عفت، پاکیزگی و طهارت را از مردم بگیرند و این رؤیای شیطانی دشمنان ما است.

وی با بیان اینکه این ۲۰۰۰ شهید اجازه ندادند دشمن به اهداف خود برسد، خون بهای این شهیدان را امنیت، آزادی، عزت، اقتدار و شرافت این ملت دانست و گفت: دلیل درخشش این سرزمین در جهان و اینکه هیچ قدرتی یارای ایستادگی در مقابل آن‌ها را ندارد به برکت خون شهیدان است.

سلامی اظهار کرد: شهیدان ضامن سعادت و حجت‌های خدا بر ما هستند، آن‌ها میدان را ترک نکردند و از میدان نترسیدند و همه آینده خود را فدا کردند، البته خانواده‌های عزیز آن‌ها هم کار بزرگی کردند که صبر و استواری به خرج دادند و الهام‌بخش ایمان، صبر، توکل، ایثار و استقامت بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ملت را یک ملت بیدار و آگاه خواند و گفت: این ملت می‌داند که از هویت، استقلال، آزادی و اسلام خود باید دفاع کند و البته صبور است و سختی‌ها را پشت سر می‌گذارد.

اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید دیار سربداران با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار خراسان رضوی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسئولان استانی، شهرستانی و اقشار مختلف مردم روز پنجشنبه 11 خرداد در سالن ورزشی شهید الداغی سبزوار گشایش یافت.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی، مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه‌های این کنگره بود.

شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی در مجموع ۲۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha