جامعه قرآنی و تکلیف جوانان انقلابی و استکبارستیز
کد خبر: 4145358
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
امرالله شیخیانی تبیین کرد؛

جامعه قرآنی و تکلیف جوانان انقلابی و استکبارستیز

کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی با تأکید بر اینکه جوانان در حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران نقش قابل توجهی داشته‌اند، گفت: هوشمندی، ولایتمداری و بصیرت مردم و مسئولان موجب حفظ وحدت اجتماعی می‌شود و مبانی بنیادین تشکیل دولت اسلامی و حکومت انقلابی و اسلامی در پرتو ارزش‌ها و باورها و اعتقادات دینی محقق خواهد شد.

امرالله شیخیانی

به گزارش ایکنا از بوشهر، گفتمان مجازی «جامعه قرآنی و تکلیف جوانان انقلابی و استکبارستیز»، ظهر امروز، به‌مناسبت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از سوی اندیشکده بین‌المللی «طلوع» مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر در گلزار شهدای بهشت صادق(ع) به‌صورت برخط ویژه دانشجویان با حضور امرالله شیخیانی، جامعه‌شناس و کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی برگزار شد.

امرالله شیخیانی با بیان اینکه تهمت بزرگ‌ترين حربه‌ مستكبران عليه مصلحان است، اظهار کرد: برخى انسان‌ها منطق روشن و الهامات الهی و بیانات رسولان را فداى گذشته تاريک مى‌كنند. این گروه از انسان‌ها باید توجه داشته باشند که «ما سَمِعْنا بِهذا فِي آبائِنَا»؛ یعنی در واقع در پذيرش عقايد، منطق و برهان مقدم و ملاک است و همان‌طور که پروردگار متعال در کتاب قرآن بیان کرده که تعاليم پيامبران الهى تابع آداب و رسوم طوائف و گذشتگان نيست، بلکه بر حکمت‌های دانش‌بنیان الهی پایه‌گذاری و تبیین و تبلیغ شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه ارزشی افراد در جوامع اسلامی براساس اصل قرآن و عترت و میزان ولایتمداری، ولایت‌پذیری و استکبارستیزی آنها سنجش و محاسبه می‌شود، گفت: کار و رسالت انبیاء و پیامبران الهی نجات بشریت و ایجاد یک جامعه‌ انسانی و قرآنی است.

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران با بیان اینکه تفکر اسلامی یک تفکر جهانی است، افزود: سلامت امنیتی نشئت گرفته از دین اسلام است؛ همچنان که موفقیت‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌های ملی و بین‌المللی به خاطر بهره‌گیری از دکترین امامین انقلاب است.

شیخیانی در ادامه به تبیین تکالیف اخلاقی، انسانی و اسلامی جوانان انقلابی و استکبارستیز پرداخت و تصریح کرد: در برابر تكذيب كفار كه معجزات پیامبران الهی را سحر مى‌خوانند، بايد به خدا توكل كرد و در مرحله بعد باید ادعاهاى پوچ کفار و شایعه و شبهه وارداتی دشمنان را با شعارهاى الهى خنثى کنیم «إِنَّ اللَّهَ بِعِبادِهِ لَخَبِيرٌ بَصِيرٌ».

این جامعه‌شناس با تأکید بر اینکه شایسته است فرد متقی و مسلمانان براساس وظیفه اجتماعی خود، یکدیگر را به خوبی‌ها و ترک بدی‌ها فرا خوانند تا همگان به خیر و صلاح گرایند، گفت: قرآن «هُوَ الْحَقُّ» است یعنی در واقع قرآن کریم ميزان حقانيت هر كلام و كتابى است و همان‌گونه که كتب آسمانى مؤيد يكديگرند «ذَٰلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ». 

کنشگر علوم سیاسی و معارف قرآنی با اشاره به اینکه انس، فهم، خواندن و عمل به قرآن موجب شفاعت برای انسان می‌شود و باید انسان، پیام آموزه‌های قرآن را به‌عنوان قانون زندگی شخصی و اجتماعی خودش بداند، اظهار کرد: قرآن کریم بزرگترین محصول بعثت پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است. لذا یکی از درس‌های بعثت برای انسان‌ها این است که باید انسان‌ها نیز روزی مبعوث شوند، یعنی اینکه به رشد و کمال انسانی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در طریق اطاعت از پروردگار حکیم و سبحان برسند.

دبیرکل حزب مردم مسلمان ایران با بیان اینکه انقلابی‌گری نیازمند تدین، پایبندی به اهداف انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی، پاسداشت ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها است، افزود: شخص دیندار یکی از شاخصه‌های جامعه دینی و منشور عزت‌مداری است و عنصر بنیادین دین، افراد را اجتماعی و بصیر به بار می‌آورد و دین یکی از آثار بیداری است.

شیخیانی با تأکید بر اینکه جوانان در حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران نقش قابل توجهی و غیر قابل انکاری داشته‌اند و حضور آنها تضمین‌کننده استمرار انقلاب است، گفت: هوشمندی، ولایتمداری و بصیرت مردم و مسئولان موجب حفظ وحدت اجتماعی می‌شود و مبانی بنیادین تشکیل دولت اسلامی و حکومت انقلابی و اسلامی در پرتو ارزش‌ها و باورها و اعتقادات دینی محقق خواهد شد و همچنان رفاه مادی، عدالت اجتماعی، گسترش روحیه جهادی و ایثارگری، اطاعت از رهنمودهای راهبردی و دکترین ولایت فقیه، داشتن روحیه و آرمان انقلابی و ارزش‌های اخلاقی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام و تعالیم قرآنی از ارکان ساختاری تشکیل و تقویت دولت اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: احزاب ارزشی و انقلابی بازوان فکری، استراتژیک و عملیاتی نظام بوده و باید برای ابعاد هجوم گسترده فرهنگی دشمنان و تحریم‌های اقتصادی خوارج برنامه داشته باشند. در این میان شورای مرکزی حزب مردم مسلمان ایران، لبیک‌‌گوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران جهت پیشرفت و شکوفایی منظومه صنعت و رونق تولید و تحقق شعار سال بر محور برنامه‌های کارآمد و اقتصاد مقاومتی است.

امیرحسین مداح

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha