حضور ۳ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان
کد خبر: 4148354
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

حضور ۳ نماینده چهارمحال‌وبختیاری در مرحله نهایی مسابقات قرآن فرهنگیان

مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از ۲۹ خردادماه تا یکم تیرماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که سه فرهنگی از چهارمحال‌وبختیاری در این رویداد قرآنی حضور دارند.

مسابقات قرآن و عترت

سید‌سجاد قریشی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه سه فرهنگی از چهارمحال و بختیاری به مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور به میزبانی مشهد مقدس راه یافتند، اظهار کرد: مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از 29 خردادماه تا یکم تیرماه سال‌جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که سه معلم در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ کل و نهج‌البلاغه نمایندگان استان در این رویداد قرآنی هستند.

وی در خصوص ساز و کار برگزاری این دوره از مسابقات در سطح فرهنگیان استان، بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز از آغاز سال تحصیلی 1401-1402 در سراسر استان، در رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ 10 جزء و حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار شد.

قریشی افزود: همچنین مرحله منطقه‌ای این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان در بهمن‌ماه 1401 مصادف با ایام‌الله دهه فجر، در مناطق 17‌گانه برگزار شد و نفرات اول مرحله منطقه‌ای به مرحله استانی راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن عترت ونماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرحله استانی نیز همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم طی دو مرحله مقدماتی و نهایی با حضور 82 نفر از فرهنگیان برگزار شد و منتخبان استان برای حضور در مرحله کشوری به دبیرخانه معرفی و پس از داوری جهت شرکت در مرحله نهایی، عازم مشهد مقدس خواهند شد.      

وی تصریح کرد: معلمان فرهنگی در این دوره از مسابقات در فضای توأم با برادری و همدلی در رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ 10 جزء و حفظ کل، رشته‌ نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام به رقابت بایکدیگر پرداختند.

 قریشی در خصوص شیوه جدید ارزیابی رشته نهج‌البلاغه در مسابقات، گفت: در رشته نهج‌البلاغه، موضوعات این رشته به تمامی مناطق آموزش و پرورش اعلام شد و متسابقان درباره این موضوعات، مقالاتی را به رشته تحریر درآوردند؛ در مرحله مقدماتی مقاله‌ها و نحوه ارائه شرکت کنندگان داوری شد و در مرحله نهایی نیز، همکاران مقاله خود را به صورت حضوری ارائه کردند که پس از ارزیابی آثار توسط داوران، منتخبان معرفی شدند.

رئیس اداره قرآن عترت ونماز اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری در خصوص رشته روش تدریس احکام نیز تصریح کرد: در رشته روش تدریس احکام، معلمان در بازه زمانی 10 دقیقه‌ای، به ارائه مجموعه احکام و مسائل شرعی که مبتلابه دانش‌آموزان است پرداختند، که طی آن باید متسابقان با روش‌های نوین و ابزار‌های مورد نیاز متناسب با جنسیت و دوره تحصیلی دانش‌آموز، برای ارائه احکام بهره گرفتند.

انتهای پیام
captcha