وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکایی‌ها است
کد خبر: 4148587
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
علی بهادری جهرمی:

وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکایی‌ها است

رئیس شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی با تشریح سیاهه فهرست جنایات آمریکا گفت: وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکایی‌ها هم در مقام نظر و هم در مقام عمل است که یکی از مصادیق این اقدام، استفاده تبلیغاتی و ابزاری آنها از مفهوم حقوق بشر است.

نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش ایکنا، علی بهادری جهرمی، رئیس شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره بین‌المللی افشای حقوق بشر آمریکایی و سخنگوی دولت، در نشست خبری اعلام برنامه‌های این جشنواره و رونمایی از پوستر آن، که صبح امروز، یکشنبه 28 خرداد، در خانه اندیشه‌ورزان جوان، برگزار شد، برگزاری این جشنواره را لبیک به بیان و نگاه اندیشمندانه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص افشای حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: یکی از حرفه‌ای‌ترین و قوی‌ترین حرکات آمریکایی‌ها که بسیار هم در این رابطه پیشتاز و پیشرو هستند، دروغگویی است و آنها هنرمندانه دروغ را حقیقت و حقیقت را دروغ جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها وارونه جلوه دادن حق و باطل را به خوبی انجام‌ می‌دهند، گفت: یکی از مصادیق این اقدام، استفاده تبلیغاتی و ابزاری آنها از مفهوم حقوق بشر است که رهبر انقلاب اسلامی نیز از آن تحت عنوان حقوق بشر آمریکایی یاد کردند که نشانه استفاده ابزاری از یک مفهوم والا و ارزشمند است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی افشای حقوق آمریکایی با بیان اینکه دیرینه این رویکرد آمریکا به یک قرن قبل باز می‌گردد، گفت: این وارونه جلوه دادن حقیقت تنها به عمل آمریکایی‌ها نیز برنمی‌گردد بلکه بانیان نظری در غرب و آمریکا نیز چنین نگاهی دارند که یک نمونه آن «امانوئل کانت»، فیبسوف به اصطلاح اخلاقگرای غربی، است که علیه سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان سخن می‌گوید.

وی افزود: این در حالی است که قرآن 1400 سال پیش همه انسان‌ها را از هر رنگ، نژاد و مذهب برابر با هم و خلق‌شده از نفس واحد معرفی می‌کند اما با این اوصاف می‌بینیم چه ادعاهای دروغینی درباره نگاه اسلام به حقوق بشر می‌شود. لذا وارونه جلوه دادن حق و باطل هنر آمریکایی‌ها هم در مقام نظر و هم در مقام عمل است.

بهادری جهرمی یادآور شد: مردم آمریکا به ویژه بومیان، رنگین‌پوستان و سیاه‌پوستان این کشور با نتایج عملی این ادعاهای دروغ دولتمردان آمریکایی دست و پنجه نرم می‌کنند. آمریکایی‌ها با پرچم دفاع از حقوق زنان و کودکان به حقوق آنها تجاوز می‌کنند و آموزه‌های انحرافی اخلاقی و جنسی را ترویج می‌کنند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: کارنامه آمریکا در حوزه حقوق بشر چه در داخل آمریکا چه در سراسر عالم نمایانگر نوع نگاه آمریکایی‌ها به ماهیت واقعی انسان، کرامت انسانی، صلح، حق تعیین سرنوشت و آزادی است.

وی ابراز کرد: ایرانیان بیشتر از هر ملتی قربانی نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها شده‌اند و شاهد ملموس آن بوده‌اند و هستند و این نیاز به روایتگری دقیق از سوی ما دارد.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه مفهوم تحریم را باید از منظر حقوق بشر تبیین کرد، گفت: باید مشخص کرد که چگونه این دو مفهوم با هم قابل جمع شده‌اند و حقوق اقتصادی یک ملت با تحریم پایمال شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی افشای حقوق آمریکایی برگزاری این جشنواره را تلاشب برای نمایش این دروغ‌های بزرگ تاریخی و افشای حقوق بشر آمریکایی خواند و گفت: امروز برای جامعه جهانی نمودهای حقوق بشر آمریکایی کاملا آشکار شده است.

وی با تشریح سیاهه فهرست جنایات ضد حقوق بشری آمریکا در اقصی نقاط جهان گفت: باید نتیجه اقدامات نظامی آمریکا و همچنین نوع نگاه آنها را به خانواده و زنان مشخص و تبیین کرد و نشان داد این نگاه چه بر سر جهان، خانواده، زنان و کودکان آورده است. در این راستا رسانه‌های داخلی و رسانه‌های مستقل خارجی باید هرچه بیشتر و قوی‌تر از گذشته ابعاد و زوایای دروغ‌های بزرگ تاریخی آمریکا را در حوزه حقوق بشر افشا و به مردم جهان ارائه دهند.

اسماعیل آجرلو، دبیر جشنواره بین‌المللی افشای حقوق آمریکایی، نیز در سخنانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه این جشنواره از سال 1395 گفت: این دبیرخانه کاملا مستقل و مردمی است و تاکنون 5 دوره جشنواره را به طور مستمر برگزار کرده است.

وی در ادامه با اشاره به 5 زمینه فعالیت دبیرخانه جشنواره گفت: اولین محور برگزاری مراسم بزرگداشت روز افشای حقوق بشر آمریکایی و اهدای نشان ملی حقوق بشر آمریکایی است که به افراد برجسته داخلی و بین‌المللی فعال در زمینه نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ابعاد اقتصادی و تحریم‌ها، ابعاد حقوقی و حمایت از آسیب دیدگان از دولت آمریکا، ابعاد هنری، فرهنگی و رسانه‌ای، فعالان عرصه‌بین‌المللی در زمینه حقوق بشر آمریکایی و جوانان و مؤسسات و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این رابطه اهدا می‌شود که این مراسم در روز 12 تیرز برگزار خواهد شد.

آجرلو محور دوم فعالیت دبیرخانه جشنواره را تشکیل کمیته حقوقی ویژه برای مطالبه‌گری حقوقی کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 علیه دولت ملی دکتر مصدق  و طرح دعوای حقوقی علیه دولت آمریکا اعلام کرد.      

دبیر جشنواره فراخوان هنری در چهار زمینه کارتون و کاریکاتور، نماهنگ، استندآپ کمدی و شعر طنز و هجو، فراخوان علمی و پژوهشی و فراخوان رسانه‌ای با موضوع حقوق بشری آمریکایی را دیگر محورهای این جشنواره خواند و گفت: دبیرخانه امسال در دو مقطع 12 تی و 28 مرداد فعالیت خواهد داشت که 12 تیر مراسم روز افشای حقوق بشر آمریکایی و 28 مرداد مراسم اختتامیه کلی جشنواره و اهدای جوایز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: موضوع محوری فعالیت‌های ششمین جشنواره، «زن در آینه حقوق بشر آمریکایی» است که به وضعیت زنان و نگاه حقوق بشر آمریکایی به زنان در سطح جهان تمرکز خواهد کرد.

حامد فخری‌زاده، فرزند شهید فخری‌زاده، سخنران دیگر این نشست بود که در سخنانی اظهار کرد: وقتی به جریان اندیشه‌ای و تفکری حضرت امام(ره) در شکل‌گیری انقلاب قبل از سال‌های ۵۶ و ۵۷ نگاه می‌کنیم به فلسفه حکومت اسلامی و استکبارستیزی و مبارزه با ظلم از همان شروع انقلاب می‌رسیم.

وی ادامه داد: نوع نگاه دشمن‌شناسی و استکبارستیزی امام (ره) هنوز جزو مسائل بزرگ جریان استکبار و آمریکا است. مسئله اصلی آمریکا هیچ‌گاه مسئله هسته‌ای نبوده بلکه مسئله اصلی انها اصل نظام مقتدر و قدرتمند جمهوری اسلامی است که هر روز با بهانه‌های مختلف به دنبال خدشه‌دار کردن جریان اقتدار و قدرت نظام هستند که نه تنها خدشه‌دار نمی‌شود بلکه به برکت خون شهدا و نگاه ویژه حضرت امام زمان(عج) قدرتمندتر و گسترده‌تر می‌شود.

الهام آزاد، حقوقدان و نماینده مجلس شورای اسلامی، آخرین سخنران این نشست بود که با اشاره به وظیفه همگانی در افشای حقوق بشر آمریکایی و تبیین حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر برای تمامی جوامع است اما آنچه می‌بینیم تبعیض حقوق بشر است.

وی افزود: در داخل آمریکا شاهد نژادپرستی، برخورد با مهاجران و رنگین‌پوستان هستیم اما همین‌ها مدعی حقوق بشر در جهان هستند.

آزاد با تأکید بر افشای ماهیت سیاست‌های ضد بشری آمریکا گفت: لازم است به جای اتخاذ رویکرد دفاعی و پاسخگویی، رویکرد تهاجمی و مطالبه‌گرانه را علیه آمریکایی‌ها در حوزه حقوق بشر در مجامع بین‌المللی اتخاذ کنیم.     

انتهای پیام
captcha