موکب‌های جشن غدیر در شهرکرد برپا می‌شود
کد خبر: 4149182
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

موکب‌های جشن غدیر در شهرکرد برپا می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی مواکب در خیابان کاشانی شهرکرد در عید غدیر، گفت: طیف‌های مختلف مردم برای حضور در این حرکت مردم‌نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند که البته تمامی نهادها و ادارات فرهنگی، انتظامی، امنیتی و ... در برپایی موکب‌ها و جشن غدیر نقش‌آفرینی خواهند داشت.

نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «نشست هماهنگی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و دهه امامت و ولایت» امروز ۳۰ خردادماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان در استانداری برگزار شد. 

محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست با گرامیداشت مناسبت‌های پیش رو از جمله شهادت ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) در جریان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: ما عزت، اقتدار و آرامش میهن را مدیون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان هستیم و اگر شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم نبودند، امروز خیابان‌های شهرها و روستاها صحنه جنگ با داعش می‌شد. 

وی ادامه داد: پاسداشت یاد شهدا و احترام و تکريم خانواده‌های آنان، وظیفه اصلی و ذاتی تک‌تک ماست و ادبیات دینی و انقلابی باید گفتمان تمام جلسات ما باشد که تمامی مسئولان نیز باید همواره با این ادبیات سخن بگویند. لذا گرامیداشت شهدای هفتم تیر از واجبات است و باید همه با هم تلاش کنیم، تا هفت تیر امسال در کشور و سراسر شهرها و روستاهای استان استان خاص و ویژه باشد که این مهم به تمامی فرمانداران ابلاغ خواهد شد. 

حسین‌میرزایی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای حضور پررنگ تمامی دستگاه‌ها و آحاد مردم در برنامه محوری شهدای هفت تیر در مسجد جامع شهرکرد انجام شود، افزود: انتظار داریم که همه دستگاه‌ها مشارکت فعال داشته باشند،؛ سپاه و پایگاه‌های بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌های استان، بنیاد شهید، صدا و سیما و دیگر نهادها باید در جهت اطلاع‌رسانی این مراسم معنوی نهایت همکاری را داشته باشند. 

وی با اشاره به دهه امامت و ولایت، تأکید کرد: اگر واقعه غدیر به‌درستی به مردم اطلاع‌رسانی شده بود، یقین بدانید مشکلات بعدی برای اسلام عزیز ایجاد نمی‌شد و از همه مهم‌تر، واقعه عاشورا رخ نمی‌داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: می‌طلبد که در کنار رسالت سازمانی، نگاه دلی به موضوع غدیر داشته باشیم و برنامه‌های دهه امامت و ولایت به گونه‌ای برگزار شود که منجر به تغییر نگرش در مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان شود.

حسین‌میرزایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی مواکب در خیابان کاشانی شهرکرد در عید غدیر، توضیح داد: طیف‌های مختلف مردم برای حضور در این حرکت مردم‌نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند که البته تمامی نهادها و ادارات فرهنگی، انتظامی، امنیتی و ... در برپایی موکب‌ها و جشن غدیر نقش‌آفرینی خواهند داشت.

اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و دهه امامت و ولایت

در ادامه، موسی انصاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به نامگذاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از هفتم تا ۱۲ تیرماه از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: این هفته بهانه‌ای است تا بخشی از جنایات آمریکا مورد بازخوانی و افشا قرار گیرد.

وی ادامه داد: در چهارمحال‌وبختیاری، نشست‌های بصیرتی و تبیینی برای این ایام پیش‌بینی شده است که در فضای دانشگاهی و نخبگانی عمدتاً به صورت مجازی برگزار خواهد شد. شهید شاخص استان، شهید رحمان استکی در واقعه هفتم تیرماه در جریان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری به شهادت رسید که ویژه‌برنامه‌ای در شامگاه ششم تیرماه در مسجد جامع شهرکرد که پایگاه مبارزات این شهید بزرگوار بوده است، با حضور سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

انصاری با تأکید بر اهداف برگزاری برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: تبیین جنایات بی‌شمار آمریکا در قبال مردم مظلوم، تبیین مبارزات و ایستادگی و حقانیت جمهوری اسلامی، شناسایی ابعاد و دامنه‌های جنایات منافقان به عموم ملت، زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، شناساندن گروه‌های تروریستی و ایادی و اقدامات آنان در جهت ترور و جنگ‌افروزی از جمله این اهداف هستند.

وی نامگذاری دهه امامت و ولایت از عید قربان تا غدیر را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این دهه باید بتوانیم ابعاد مختلف شخصیت والای امیرالمؤمنین علی(ع) را معرفی و تبیین کنیم؛ همسرداری، تربیت فرزندان، مبارزه با دشمنان و منافقان، سیره سیاسی و حکومتی، عدالت و ... از عرصه‌های الگویی شخصیت این امام همام است که جا دارد همگان بشناسند.

انصاری گفت: امیدواریم در این دهه بتوانیم برنامه‌های خوب و فاخری را برگزار کنیم که در این راستا، بنیاد غدیر استان و نیز پایگاه‌های بسیج، مساجد و هیئات مذهبی استان برنامه‌ریزی‌های خوبی دارند.

وی بیان کرد: آگاهی‌بخشی نسبت به اهمیت غدیر، جذب مردم در برنامه‌های دهه امامت و ولایت، تقویت انسجام و وحدت و ترویج سنت حسنه عهد اخوت و برادری در بین مؤمنان، معرفی ابعاد تاریخی، اجتماعی، بازخوانی اهمیت غدیر در ایجاد تمدن اسلامی در سطح بین‌الملل، معرفی سیره علوی به عنوان مدل حکمرانی قوی، تبیین نسبت غدیر و مهدویت و نقش انتظار در تحقق اهداف غدیر بخشی از اهداف برنامه‌های این هفته خواهد بود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان گفت: برنامه‌ریزی جهت بازسازی و بازروایی واقعه غدیر از سال ۹۰ از سوی سپاه در کشور اجرا می‌شود که انصافاً تأثیرگذار بوده است و هیئات مذهبی نیز ورود داشته و کمک کرده‌اند اما با شيوع کرونا این حرکت متوقف شد و بعد از کرونا نیز شکل باشکوه و فاخر قبلی را نیافته است با اینحال، امسال نیز این موضوع در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha