قرآن مهجورترین آموزه‌ها را در اجتماع دارد
کد خبر: 4149277
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

قرآن مهجورترین آموزه‌ها را در اجتماع دارد

سیدامیر شوشتری گفت: با اینکه قرآن کریم کتاب دین ماست و مملو از هدایت است، اما مهجورترین آموزه‌ها را در اجتماع دارد.

سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که شامگاه، ۳۰ خردادماه، در محل حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متولی بیان قرآن شده و این بزرگ‌ترین اثر از خالق ماست برای اینکه درس زندگی پیش‌روی ما باشد. اما آنچه که مسلم بوده شکی در آن نداریم این است که امروزه دلیل وجود بیشترین مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم، فاصله‌ گرفتن از قرآن است.

وی افزود: در واقع اگر زندگی و جامعه ما قرآنی نباشد با معضلاتی مواجه می‌شویم که یکی پس از دیگری برایمان به‌وجود می‌آید و شاید هیچ‌گاه متوجه نشویم که ریشه اصلی این مشکلات چیست.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: با وجود اینکه قرآن کریم کتاب دین ماست، اما مهجورترین آموزه‌ها را در اجتماع دارد. اگر فرزندانمان متخلق به اخلاق قرآنی شوند و اگر به‌عنوان الگوی فرزندانمان در سنین کودکی همه ابعاد زندگی، گفتمان و روش‌هایمان قرآنی باشد به این نتیجه خواهیم رسید که غنی‌ترین کتاب آموزش زندگی و تمام ابعاد متفاوت سیاسی، اعتقادی، اخلاقی و همه مسائلی که در جامعه به آن نیاز داریم، کلام الهی است که این آموزه‌ها از طریق بشریت به ما منتقل می‌شود.

شوشتری اظهار کرد: قرآن کریم سراسر نور و هدایت و مملو از آیات تدبر، توسل، ایثار و گذشت است، اما این در حالی است که همه امراض روحی، روانی، حیرانی‌ها و استرس‌های ناشی از ابهام چگونه زیستن حال و یا ترس از آینده، حرص خواسته‌ها و نیازهای حال و یا غصه و حسرت فقدان‌های گذشته باعث بی‌هویتی ما می‌شود، در حالی‌که قرآن همه اینها را درمان کرده و به ما آموزش داده است، اما متأسفانه به آنها توجهی نداریم.

انتهای پیام
captcha