هشدار دیده‌بان الازهر درباره سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی علیه مسلمانان در اروپا
کد خبر: 4149480
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

هشدار دیده‌بان الازهر درباره سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی علیه مسلمانان در اروپا

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر نسبت به سوء استفاده از شبکه اجتماعی توییتر برای دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان اروپا هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه الصفقة، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر برای تبلیغ اخبار و اطلاعات گمراه‌کننده و توهین‌آمیز به مسلمانان هشدار داد.

این نهاد امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این امر علاوه بر تحریک دیگران به انجام اقدامات خصمانه و خشونت‌آمیز علیه جوامع اسلامی، ممکن است به حملات فیزیکی منجر شود که می‌تواند صدمات جدی یا گاهی مرگ افراد را درپی داشته باشد. مانند آنچه که برای «مروه الشربینی» رخ داد که در سپتامبر 2009 در درسدن (آلمان) با انگیزه‌های نژادپرستانه هدف حمله یک جوان قرار گرفته و جان خود را از دست داد.

در بیانیه دیده‌بان الازهر آمده است: شکی نیست که این اقدامات باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، اقتصادی و روانی بسیاری برای مسلمانان می‌شود و در جوامعی که هم‌اکنون دچار تنش و تفرقه هستند، آثار منفی زیادی به دنبال دارد.

در بخش دیگری از بیانیه این نهاد آمده است: در سال‌های اخیر، بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد افزایش شدت گفتمان ضد مسلمانان بوده‌اند و موارد تبعیض و خشونت علیه آن‌ها به دلیل رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف که برای دامن زدن به خشونت و تبعیض علیه مسلمانان کار می‌کنند، افزایش یافته است.

دیده‌بان الازهر در بیانیه خود تأکید کرد: انتشار اخبار نادرست و تحریک‌آمیز ناشی از درک نادرست از اسلام و آموزه‌های تسامح‌آمیز آن، انتشار افکار و تصورات نادرست و کلیشه‌ای علیه همه مسلمانان و همچنین پیوند دادن تروریسم به اسلام از جمله اقداماتی است که علیه مسلمانان صورت می‌گیرد. این موارد به دلیل اعمال جنایتکارانه برخی از گروه‌های افراطی است که خود را به اسلام منتسب می‌کنند، درحالی که اسلام هیچ ارتباطی به این مسائل ندارد.

انتهای پیام
captcha