مقتدی صدر: حجاب مصونیت است / سوء استفاده از اصطلاح حقوق بشر برای اشاعه بی‌بند و باری
کد خبر: 4149885
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

مقتدی صدر: حجاب مصونیت است / سوء استفاده از اصطلاح حقوق بشر برای اشاعه بی‌بند و باری

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه حقوق بشر از سوی عده‌ای بد معنا شده است، گفت که حجاب و پوشش زنان تکلیفی برای صیانت از آنهاست و محدودیت شمرده نمی‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در توئیتی به موضوع حقوق بشر در اسلام و قضیه آزادی زنان در پوشش حجاب پرداخت.

در این پیام آمده است: برخی ممکن است تعجب کنند و برخی ممکن است آزرده شوند از اینکه در اسلام نام حقوق بشر نیامده است و حتی کار به جایی می‌رسد که برخی می‌گویند، اسلام با حضور بشر مغایراتی دارد، از جمله با قید و بندهایی که گذاشته و محدود کردن آزادی‌ها نظیر پوشش حجاب و امثال آن و همین به خیلی‌ها اجازه می‌دهد به دین مبین اسلام و حتی همه ادیان آسمانی توهین کنند و لطمه بزنند.

مقتدی صدر تأکید کرد: بسیاری از کسانی که دم از آزادی می‌زنند، می‌خواهند از دین و هر آنچه آن را محدودیت آزادی می‌خوانند خارج شوند.

رهبر جریان صدر گفت: پوشش حجاب شاید در ظاهر محدودیت آزادی زن فهم شود، در حالی که به آن به دید صیانت از زن در برابر شهواتی که خداوند در درون انسان‌ها قرار داده است، نگاه نمی‌کنند.

وی افزود: برخی دیگر، عبادات و تکالیف واجب را محدودیت برای انسان می‌دانند و می‌خواهند آن را زیر سؤال ببرند، نظیر نمازهای یومیه و روزه که خیلی‌ها به دلیل اینکه در آن صبر و گرسنگی است، برایشان دشوار است و نمونه‌های دیگر که دین آن را در بین مکلفین نشر داده و حاوی معانی و مفاهیم عالی اخلاقی است.

رهبر جریان صدر در پایان آورده است: از همین رو برخی طرف‌ها درصدد نشر اصطلاحی برآمدند که با نفس اماره انسان همخوانی دارد و آن اصطلاح حقوق بشر است. گویی مراد از حق این است که انسان بی‌هیچ قید و شرطی هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد. آنها تصور می‌کنند خداوند انسان را خلق کرد و همه غرایز را در او نهاد تا هر زمان و هر طور بخواهد، آن را به کار گیرد.

انتهای پیام
captcha