«ترور، تحریم و توحش»؛ شعار هفته افشای حقوق بشر آمریکایی
کد خبر: 4150222
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
غریب‌آبادی اعلام کرد:

«ترور، تحریم و توحش»؛ شعار هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی «ترور، تحریم و توحش» شعار محوری این هفته خواند و گفت: آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است. ما باید این جنایات را در سطح بین‌المللی تبیین کنیم تا افکار عمومی جهان با ماهیت رژیم آمریکا بیشتر آشنا شوند.

کاظم غریب‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش ایکنا، کاظم غریب‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر، صبح امروز، یکشنبه 4 تیر، در نشست خبری اعلام اهم برنامه‌های این هفته که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزار شد، با بیان اینکه از 6 تا 12 تیر شاهد جنایات مختلف آمریکا علیه ملت مظلوم ایران هستیم، گفت: البته وقتی رهبر انقلاب به حقوق بشر آمریکایی اشاره کردند از 7 تیر به بعد را بیان فرمودند اما جنایات آمریکا در این ماه از 6 تیر با بمب‌گذاری عناصر وابسته به منافقین در مسجد ابوذر در تریبون سخنرانی رهبر انقلاب شروع شد که به زخمی شدن ایشان انجامید و این اقدام تروریستی ناکام ماند؛ این اولین جنایت آمریکا و تروریست‌ها در تیرماه است.       

وی افزود: وقتی ما از اقدامات تروریست‌ها سخن می‌گوییم مستقیماً مسئولیت آنها را متوجه آمریکا می‌دانیم زیرا مستندات لازم نشان می‌دهد که گروهک‌های تروریستی توسط آمریکا ایجاد شدند و این تنها مربوط به ایران نیست، بلکه حتی در منطقه گروهک‌هایی مانند القاعده، داعش و النصره از سوی آمریکا شکل گرفتند و مسئولیت اقدامات تروریستی این گروهک‌ها مستقیما متوجه رژیم آمریکا است.

غریب‌آبادی اظهار کرد: در 7 تیر 1360 حادثه تروریستی بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی رخ داد که منجر به شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از خدمتگزاران خالص و صادق جمهوری اسلامی شد که این اقدام توسط منافقین و با حمایت غربی‌ها به ویژه آمریکا انجام شد. در غروب روز 7 تیر 1366 نیز حادثه بمباران شیمیایی سردشت را شاهد بودیم که این شهر مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که در این جنایت بیش از 110 نفر ا مردم مظلوم و غیور کرد ما شهید و بیش از 8 هزار نفر هم در معرض این گاز کشنده و سمی قرار گرفتند. این سلاح‌های شیمیایی را غربی‌ها و آمریکا  در اختیار صدام قرار داده بودند.

وی ادامه داد: در 8 تیر 1360 شاهد عملیات تروریستی و به شهادت رساندن شهید کچویی رئیس وقت زندان اوین بودیم. در 11 تیر 1361 تروریست‌ها شهید آیت‌الله صدوقی، امام جمعه یزد را ترور کردند. اوج دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های رژیم آمریکا علیه ملت مظلوم ایران خودش را در 12 تیر 1367 با حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری نشان داد که متأسفانه تمامی 290 سرنشین آن شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک همگی جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند و این اوج جنایت آمریکا  بود.

تجلی خوی جنایتکارانه آمریکا علیه مردم ایران

غریب‌آبادی تصریح کرد: آمریکا نشان داد نه تنها در برخی وضعیت‌ها مانند جنگ تحمیلی یا اقدامات تروریستی در کنار دشمنان ملت ایران است، بلکه مستقیم وارد صحنه شد و مردم مظلوم و بی‌گناه را هدف قرار داد و بعد هم به فرمانده جنایتکار آن ناو وینسنس هم مدال افتخار و شجاعت دادند؛ بدون اینکه از مردم مظلوم ایران و خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کنند و نه اینکه آن فرمانده جنایتکار را محاکمه کنند. این خوی جنایتکارانه آمریکا را نه تنها به مردم ما بلکه به افکار عمومی جهانی نشان می‌دهد.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با بیان اینکه جنایات آمریکا در ایران منحصر به این چند مورد نیست، گفت: این موارد تنها چند واقعه جنایتکارانه با حمایت‌های مستقیم یا غیر مستقیم علیه مردم ایران در تیرماه در فاصله زمانی چند ساله است و آمریکا جنایت‌های عظیم‌تر دیگری را هم انجام داده است.

وی حمایت از رژیم صدام در طول جنگ تحمیلی، دادن سلاح شیمیایی به صدام و به شهادت رسیدن 13 هزار نفر و بیش از صد هزار مجروح را از جمله این جنایات آمریکا خواند و گفت: دادن سلاح‌های شیمیایی و آثار باقی مانده آن، یک سند زنده جنایت کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر است.

حریم‌های ظالمانه از مهم‌ترین جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران

غریب‌آبادی وضع تحریم‌های یکجانبه ظالمانه غیر قانونی را یکی دیگر از مهم‌ترین جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران دانست و اظهار کرد: آمریکا گسترده‌ترین تحریم‌های ظالمانه را علیه مردم ایران وضع کرد. تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است و به زعم مراجع بین‌المللی حقوق بشری و حقوقدانان برجسته، باید به تحریم‌ها به مثابه یک سلاح جنگی نگاه کرد. در واقع تحریم تنها یک نرم‌افزار نیست بلکه یک سخت‌افزار علیه کشورها است.

وی یادآور شد: شاید از طریق سلاح با چند حمله جان تعداد کمی از مردم گرفته شود اما از طریق تحریم‌ها نه تنها جان تعداد بیشتری از مردم بی‌گناه یک کشور گرفته می‌شود بلکه در حوزه‌های مختلف آسیب‌های فراوانی به مردم وارد می‌شود. 

غریب‌آبادی تأکید کرد: آمریکا مرتکب جنایت علیه بشریت در ایران شده است اما همین آمریکای مدعی همواره در ظاهر دم از حمایت از حقوق مردم ایران می‌زند.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ابراز کرد: در حوزه تروریسم آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان غربی او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین اقدامی که کردند تلاش برای تجزیه کشور با ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف بود و پس از اینکه نظام نوپای جمهوری اسلامی بر این چالش‌های دائمی غلبه کرد، این گروهک‌ها از ایران خارج و در بهشت امن کشورهای اروپایی و آمریکا مستقر شدند.

وی بیان کرد: گروهک تروریستی منافقین 17 هزار نفر از مردم ایران را ترور و شهید کرد و وقتی ما به کشورهای غربی و کشوری که الان پایگاه منافقین است هشدار می‌دادیم منافقین به خود شما هم رحم نخواهند کرد قبول نمی‌کردند و مضحک اینکه این گروه تروریستی حتی ظاهر یک گروه سیاسی به خود گرفته و گاهی اوقات از حقوق بشر حمایت می‌کند زیرا این گروهک خوی تروریستی و جنایتکارانه خود را رها نکرده و ما مستندات بسیاری داریم که این گروهک همچنان دست به اقدامات تروریستی می‌زند.

منافقین برای کشورهای میزبان‌شان هم تهدید هستند

غریب‌آبادی با اشاره به اتفاقات اخیر در فرانسه و آلبانی علیه منافقین گفت: اینها هم به این نتیجه رسیده‌اند که ماهیت این گروهک‌ها همچنان تروریستی است و برای کشورهای میزبان خودشان هم یک تهدید محسوب می‌شوند. نکته جالب این است که حداقل در شش ماه گذشته مکرر اعضای این گروهک تروریستی با افتخار اعلام می‌کردند ما 17 هزار نفر را کشتیم و بیشتر هم می‌کشیم.

وی اظهار کرد: چه کسی جز همین کشورهای اروپایی و آمریکا حامی این گروهک بود و نام آنها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد؟ این هم یکی از جنایات آمریکا علیه ملت مظلوم ایران است.

غریب‌آبادی با اشاره به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم، توسط آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها گروهک‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کردند اما جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی بود که کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه را از شر گروه‌های تروریستی داعش و النصره و بقیه نجات داد. آمریکا و برخی کشورها به زعم خودشان ائتلافی را برای مبارزه با تروریسم راه‌اندازی کردند اما در واقع یک ائتلاف برای حمایت از تروریسم بود تا نگذارند داعش سرنگون شود ولی جمهوری اسلامی ایران کمک شایانی تا این دو کشور و کل منطقه از شر گروه‌های ترویستی خلاص شوند و در مقابل رژم جنایتکار آمریکا با ترور و به شهادت رساندن دو فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم در ایران و عراق این اقدامات را جواب داد و این هم دیگر جنایت بزرگ آمریکا نه تنها علیه ملت ایران، بلکه علیه مردم منطقه بود. 

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: آمریکا به جز ملت ایران و ملت‌های منطقه، علیه سایر کشورها جنایات فراوانی کرده و فقط مشغول کشتار، تجاوز، اشغال نظامی، کودتا و سرنگونی نظام‌های مردمی و دموکراتیک بودند و تاریخ آمریکا پر از این کارنامه و مصادیق سیاه علیه مردم سایر کشورها است که یکی از بزرگترین آنها حمایت بی‌شائبه و گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی در تمامی اقدامات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین است. 

وی بیان کرد: لذا آمریکا با این مختصات شایستگی و صلاحیت ندارد که در مورد حقوق بشر صحبت کند و ما وظیفه داریم این جنایات را برای افکار عمومی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین کنیم. از این منظر نامگذاری این هفته اقدام شایسته‌ای است.   

شعار هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

غریب‌آبادی در ادامه با بیان اینکه شعار این هفته «ترور، تحریم و توحش» است، به تشریح برنامه‌های تبیینی این هفته پرداخت و گفت: راه‌اندازی پویش «آمریکای بدون نقاب»، برپایی دومین همایش بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی روز 6 تیر در تالار اندیشه حوزه هنری، برگزاری ششمین حقوق  بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری روز 12 تیر در مجمتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، استفاده از ظرفیت تبیینی ائمه جمعه به مناسبت روزهای این هفته، برگزاری نشست‌های مخنلف تبیینی در خارج از کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات از جمله این برنامه‌ها است.

وی درباره مراسم‌ مهم در سطح کشور به مناسبت این هفته گفت: برگزاری مراسم ویژه به شکرانه سلامتی رهبر انقلاب روز 5 تیر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ابوذر، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر صبح روز 7 تیر ساعت 9:30 در مشهد شهیدان واقع در چهارراه سرچشمه، قرائت دعالی عرفه در مزار شهدای هفتم تیر ساعت 15 در بهشت زهرا و رونمایی از کتاب «حقوق بشر دروغین غرب در آرا و اندیشه‌های مقام معظم رهبری» روز 6 تیر در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌های اجرایی است.

آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است

غریب‌آبادی اظهار کرد: آمریکا بزرگترین دشمن بشر و حقوق بشر است و شاید کمتر کشوری وجود داشته باشد که این همه جنایت علیه بشریت انجام داده باشد. امیدواریم این روشنگری‌ها فراتر از مرزهای ایران برود. مردم ما با پوست و گوشت خود جنایات آمریکا را لمس کرده‌اند و لذا ما باید این جنایات را در سطح بین‌المللی تبیین کنیم تا افکار عمومی جهان با ماهیت رژیم آمریکا بیشتر آشنا شوند.

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تأکید کرد: مجامع بین‌المللی حقوق بشری و حقوقی ـ قضایی باید این جنایات را پیگیری کنند اما متأسفانه به دلیل سیاسی‌کاری برخی سازمان‌های بین‌المللی و کشورها این قبیل اقدامات در دستور کار آنها قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: امیدواریم اقدامات ما در سطح مردمی و دستگاه‌های اجرایی و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای داخل کشور آثار مثبت خود را برای گسترش نهضت تبیینی در خارج از کشور داشته باشد و این اتفاق خواهد افتاد که نمونه آن تولید ادبیات حقوقی در خصوص تحریم‌های یکجانبه است که پس از 12 سال قبل از اعمال آن توسط آمریکا و اتحادیه اروپا شکل گرفت و بالاخره درباره مغیارت این تحریم‌ها با حقوق بین‌الملل سخن گفته شد در حالی که تا قبل از آن شناختی نسبت به ابعاد این تحریم‌ها وجود نداشت که این در اثر اقدامات تبیینی ما در داخل کشور بود. لذا امیدوارم این اقدامات تبیینی درباره افشای جنایات آمریکا جای خود را در افکار عمومی جهانی باز کند.

انتهای پیام
captcha