کارنامه آمریکا در دفاع از مردم کاملاً سیاه است
کد خبر: 4151375
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
امام جمعه کرمان:

کارنامه آمریکا در دفاع از مردم کاملاً سیاه است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کارنامه آمریکا در دفاع از مردم کاملاً سیاه است، گفت: حقوق بشر آمریکا یک مثلث است که سه ضلع آن را نفاق، زورگویی و خیانت به ملت‌ها تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۹ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: دلباخته آخرت باشید و در کمال بی‌نیازی با دنیا برخورد کنید زیرا این کار انسان را به سعادت می‌رساند.
 
وی با اشاره به مباحث گذشته در مورد ترس از خداوند اظهار کرد: ترس از خدا دلایل مختلفی دارد. گاهی به دلیل مجازات شدید و سنگین جهنم است. براساس روایتی از پیامبر(ص) آتش جهنم متوجه سه گروه زمامداران، دانشمندان و ثروتمندان است؛ کسانی که قدرت، موقعیت، کلام و قلمی نافذ دارند اما اصول عدالت را به کار نمی‌بندند و به وظیفه خود به‌درستی استفاده نمی‌کنند.
 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه ترس از خدا به معنای ترس از عمل نکردن به دستورات خداست، افزود: زمانی که دستور خدا را عمل نمی‌کنیم باید بترسیم. اگر به دستورات خداوند عمل کنیم جامعه به همان اندازه به سمت سعادت و فلاح می‌رود.
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان در دومین خطبه ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و دهه امامت و ولایت، بر حضور در مردم در جشن‌های این اعیاد تأکید کرد و گفت: دوربین‌های متعددی در دنیا حضور مردم را در مراسم دینی رصد می‌کنند، لذا باید حضور خود در این مراسم را پررنگ کنیم.
 
وی ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله صدوقی و گرامیداشت سالروز علامه حلی تصریح کرد: روز شهرداری‌ها را در پیش داریم و از شهرداری‌ها و شورای شهر می‌خواهیم هرچه توان دارند به کار ببنند تا ظاهر شهر آن‌گونه که مناسب زیارتگاه سیدالشهدای جبهه مقاومت است ساخته شود. مردم نیز به شهرداری‌ها کمک کنند.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به روز صنعت و معدن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بنگاه‌های بزرگ استان باید کمک کنند تا رنج محرومیت از برخی نقاط استان زدوده شود، ادامه داد: بخشی از ثروت‌های بنگاه‌های اقتصادی در جهت مسئولیت‌های صرف شود.
 
وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در بم و رفسنجان و قدردانی از اقدامات دولت ادامه داد: همان‌گونه که دولت با حرکت مجاهدانه خود پروژه به پروژه در حال خدمت‌رسانی و آبرسانی به مردم است امیدواریم به‌زودی شاهد رفع کمبود آب شهر کرمان باشیم.
 
امام جمعه کرمان به هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره کرد و گفت: حقوق بشر آمریکا یک مثلث است که سه ضلع آن را نفاق، زورگویی و خیانت به ملت‌ها تشکیل می‌دهد. آنها شعار جذاب حقوق بشر را سر می‌دهند، اما در این شعار از حقوق و بشریت خبری نیست.
 
وی اشکلات مکاتبی همچون لیبرالیسم، نفع‌گرایی و... را از دلایل حقوق بشر آمریکایی برشمرد و افزود: بر این مکاتب اصولی حاکم است که غالب آنها با حقوق بشر سازگاری ندارد. اشکال دوم اینکه، آنها خود به همین مکاتب نیز پایبند نیستند و در عمل دچار انحراف و اشکال هستند. لذا، فهرست‌ طولانی از اقدامات ضد بشری آمریکا وجود دارد که نمونه آن حمله به مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت ۲۹۰ نفر، حمله مستقیم یا نیابتی شیمایی به شهرهای مختلف، حمله اتمی به هیروشیما و... است.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کارنامه آمریکا در دفاع از مردم کاملاً سیاه است، اظهار کرد: هر زمان که آنها پشت حکومتی ایستادند، حقوق مردم را از بین برده و حقوق دلخواه خود را بر کشورها تحمیل کردند. استفاده از حق وتو، پشتیبانی از رژیم کودک‌کش اسرائیل، ترور انسان‌های پاک در طول تاریخ و در رأس آنها ترور شهید سلیمانی، غارت کشورها، ایجاد زندان‌های مخوف همراه با شکنجه در جای جای دنیا، قتل عام انسان‌ها در زندان‌ها، تبعیض‌نژادی و... از جمله جنایت‌ها و حقوق بشر آمریکایی است.
انتهای پیام
captcha