بزرگداشت عید غدیر تکلیف است
کد خبر: 4151854
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

بزرگداشت عید غدیر تکلیف است

فرماندار ارومیه عید غدیر خم را مانند سایر اعیاد دینی پیام‌آور وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: بزرگداشت عید غدیر به معنای واقعی کلمه یک تکلیف اساسی است.

غلام‌حسین عماری، فرماندار ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه، امروز، 11 تیر در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید سعید غدیر خم که در فرمانداری ارومیه برگزار شد، گفت: گرچه نهادهای فرهنگی در زمینه برپایی اعیاد دینی مسئولیت سنگینی دارند، اما این وظیفه متوجه همه مسئولان، فعالان فرهنگی و آحاد مردم است.

وی ضمن اشاره به اینکه، امروزه کشورمان در سطحی از قدرت و شکوه قرار گرفته است، که دشمنان بیش از گذشته تلاش می‌کنند به آن ضربه بزنند، ادامه داد: با این ترتیب لازم است، همه صرف‌نظر از مسئولیتی که دارند، برای تبیین اهمیت عید سعید غدیر خم، معرفی ابعاد شخصیتی و زوایای زندگی حضرت علی (ع) به جهانیان اهتمام کنند.

فرماندار ارومیه در ادامه سخنان خود عید غدیرخم را مانند سایر اعیاد دینی پیام‌آور وحدت بین مسلمانان دانست و گفت: بزرگداشت عید غدیر به معنای واقعی کلمه یک تکلیف اساسی است، که بر دوش هه قرار دارد و در راستای باشکوتر برگزار شدن این مناسبت بزرگ باید به صورت همه‌جانبه تلاش کنیم.

عماری با بیان اینکه برنامه‌های دهه ولایت بایستی به صورت منسجم و شایسته مردم برگزار شود، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی لازم است، با تعامل و همت مضاعف برنامه هایی شاخص و در خور این دهه برگزار کنند، تا ضمن اینکه رضایت عمومی حاصل می‌شود، حامل پیام‌های مهم از جمله وحدت و انسجام مردمی برای جهانیان باشد..

فرماندار ارومیه اظهار کرد: امروزه کشورمان در سطحی از قدرت و شکوه قرار دارد که دشمنان همواره بیش از پیش درصدد ضربه زدن به آن هستند و لازم است همه در جهت تبیین عید غدیر خم و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) به جهانیان اهتمام بورزیم و دشمنان اسلام را در این نقشه شوم شکست دهیم.

قهرمان عیوضلو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بر لزوم برپایی جشن بزرگ عید غدیر  به عنوان بزرگترین عید مسلمین تاکید کرد و گفت: بنابراین لازم است، برنامه‌های ویژه این ایام با شکوه هر چه تمام‌تر و به صورت مردمی برگزار شود.

وی به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های خیابانی و محلی، برگزاری نمایشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی آیین علم‌گردانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اجرای خطبه غدیرخم در مساجد و تکایا و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha