آغاز شانزدهمین لیگ علمی بین‌المللی پایا در استان قم
کد خبر: 4152049
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

آغاز شانزدهمین لیگ علمی بین‌المللی پایا در استان قم

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی قم گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین‌المللی پایا ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ششم تا یازدهم برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانش آموزی قم، هادی آقابابایی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی قم طی سخنانی با اشاره به آغاز این رویداد جذاب علمی، گفت: شانزدهمین لیگ علمی بین‌المللی پایا در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در پایه ششم تا یازدهم برگزار می‌شود؛ در لیگ علوم پایه، دانش‌آموزان پایه ششم تا نهم حضور خواهند داشت و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم در لیگ علوم ریاضی به رقابت خواهند پرداخت، گفت: در لیگ علوم تجربی و علوم انسانی نیز دانش‌آموزان پایه دهم تا یازدهم عرض‌اندام خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی قم بیان کرد: در لیگ علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی دانش‌آموزان پایه هفتم تا یازدهم به رقابت می‌پردازند؛ در لیگ پژوهشی و کارآفرینی نیز دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا یازدهم به مصاف هم خواهند رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت‌نام از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ تا اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ ادامه داشت و از استان قم تعداد ۱۴۲۵ نفر در قالب ۲۸۵ تیم پنج نفره ثبت‌نام کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی قم اضافه کرد: برگزاری آزمون ناحیه‌ای (شهرستانی)به‌صورت مجازی در اردیبهشت ۱۴۰۲  انجام شد که از استان قم تعداد ۱۷۵ تیم (۸۷۵ نفر) به مرحله استانی راه یافتند که آمار درخشانی نسبت به سال‌های قبل می‌باشد.

وی بیان کرد: مرحله استانی نیز هماهنگ با کل کشور  امروز ۱۲ تیرماه جاری از ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌گردد که ان‌شاءالله امیدواریم دانش‌آموزان قمی بتوانند به مرحله کشوری صعود نمایند؛ رقابت نهایی و کشوری لیگ پایا، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha