موزه قرآن در تایلند افتتاح می‌شود
کد خبر: 4152099
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

موزه قرآن در تایلند افتتاح می‌شود

موزه میراث فرهنگی قرآن در شهر «ناراتیوات» تایلند که در جنوب این کشور واقع شده است، افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از thaipost.net، ‌این موزه به همت بخش هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و مرکز اسلامی راه‌اندازی خواهد شد. کار ساخت و ساز ساختمان اصلی موزه به طور کامل به اتمام رسیده و هم اکنون مسئولین موزه در حال آماده‌سازی امکانات و تجهیزات برای نهایی‌کردن موزه و آماده‌سازی برای بهره‌برداری هستند تا اوایل سال آینده 2024 به صورت رسمی بازگشایی شود.

این موزه محل نگهداری نسخ خطی قرآن با قدمت 100 تا 1000 ساله خواهد بود که در مناطق مختلف تایلند و دیگر مناطق یافت شده‌اند.

در راستای توسعه فعالیت‌های این موزه و تهیه محتوی لازم طی کارگاه‌های متعدد متخصصین مرمت کتب و نسخ قدیمی وزارت فرهنگ تایلند مهارت‌های مرمت نسخ خطی قرآن‌های قدیمی را به 46 نفر از اعضای این موزه آموزش می‌دهند تا با مرمت این کتب بعد از بازگشایی موزه در معرض دید عموم قرار بگیرند.

همچنین موزه و کتابخانه ملی تایلند دوره‌های ویژه موزه‌داری و کتابداری را برای اعضای این موزه برگزار خواهند کرد تا بتوانند ‌به خوبی به مدیریت این موزه بپردازند.

وزارت فرهنگ تایلند اعلام کرده است تمام فعالیت‌های این موزه به صورت دائم تحت حمایت این وزارتخانه خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ویژه‌ای که برای این مرکز در نظر گرفته شده، بخش آموزش قرآن است که افراد خواهند توانست همزمان با بازدید از آثار تاریخی این موزه در دوره‌های آموزش قران نیز حضور یابند.

خبرنگار: علی قلعه‌بان

دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پیش از افتتاح موزه قرآن در تایلند

انتهای پیام
captcha