هتاکی به قرآن نشان از ضعف منطق و فقر فکری اهانت‌کنندگان است
کد خبر: 4152351
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
بیانیه ستاد عالی جشنواره ملی قرآن دانشجویان

هتاکی به قرآن نشان از ضعف منطق و فقر فکری اهانت‌کنندگان است

ستاد عالی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پیامی ضمن محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم، این اقدام جنون‌آمیز را نشان‌دهنده ضعف منطق و فقر فکری اهانت‌کنندگان بیان کرد.

هتاکی به قرآن نشان از ضعف منطق و فقر فکری اهانت کنندگان است

به گزارش ایکنا، ستاد عالی برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در خصوص اهانت به قرآن شریف در کشور سوئد، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است. 

باسمه تعالی 

«إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»(آیه 9 سوره حجر) 

باری دیگر مسلمانان جهان، در ایام مقدس و مبارک ذی‌الحجه، شاهد اقدامی رذیلانه و هتاکانه نسبت به ساحت مقدس کتاب آسمانی قرآن کریم بودند که در سایه حمایت مقامات کشور ‏سوئد و حامیان پشت پرده آنان صورت پذیرفت.  

‏بی‌تردید موج اسلام‌هراسی ایجاد شده توسط طراحان سیاسی که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و با استفاده از تاکتیک‌هایی مثل برجسته‌سازی و بزرگ‌نمایی اخبار منفی مربوط به کشورهای اسلامی و نیز فعالیت اسلامگرایان ‏افراطی در منطقه، منتج به بروز این حماقت و گستاخی وقیحانه گردیده و کار به جایی رسیده ‏است که سیاستمداران غربی آشکارا زمینه را برای اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و کتاب آسمانی مسلمانان فراهم می‌کنند.  

جماعت غربی مستمسک به ابزار نخ‌نمای آزادی بیان، غافل از ‏این نکته هستند که امروز، روز بیداری اسلامی است و این اقدام رذیلانه، اتحاد و انسجام مسلمانان را بیش از پیش مستحکم‌تر نموده و حقانیت دین مبین ‏اسلام را آشکارتر می‌سازد. بر کسی پوشیده نیست که این اهانت چیزی از ارزش‌های کتاب آسمانی مسلمانان نخواهد کاست و بروز چنین رفتارهای موهنی، خود حاکی از ضعف منطق و ‏برهان و فقر فکری اهانت‌کنندگان و حامیان ایشان در مقابل عظمت قرآن کریم و مکتب پیامبر اعظم (ص) و دین مبین اسلام است. 

بدیهی است که با توجه به انسجام و اتحاد موجود در میان امت اسلامی، دشمنان اسلام و در رأس آنها رژیم غاصب صهیونیستی، از هرگونه شیطنت و غائله‌آفرینی پرهیز ننماید که توجه به این مهم، ضرورت هوشیاری و بصیرت همه مسلمانان و آزادگان جهان را گوشزد می‌نماید.  

ما نیز همگام با ملت آزاده و موحد ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان، بی‌حرمتی و اهانت أخیر به ساحت نورانی قرآن کریم را به شدت ‏محکوم نموده و اعلام می‌نماییم که ای معاندان و ای جاهلان جدا افتاده از سرچشمه‌ وحی و فروافتادگان در گرداب بی‌هویتی و معنی‌گریزی، ‏و ای ابلهان منادی حقوق بشر، و ای سردمداران غرب و میان داران این معرکه، بدانید و آگاه باشید که امروز در سایه اراده الهی و بیداری و ‏آگاهی فزاینده وجدان‌های انسانی، اهانت به سخن وحی، این راست‌ترین سخن و رساترین پند عرصه تاریخ بشریت، نه اهانت به یک کتاب آسمانی یا توهین به یک و نیم ‏میلیارد جمعیت مسلمان است، بلکه این حرکت، اهانت به بشریت آگاه و آزاده‌ای است که دیگر تزویر را بر نمی‌تابد و با آن به مقابله برمی‌خیزد.  

بدانید و آگاه باشید که کتاب آسمانی قرآن کریم و ‏کلام پرفروغ خداوند، تجلی نورانیت، رحمت و مغفرت الهی، هرگز نابود شدنی نیست و لذا تمام انسان‌های آزاده جهان، قاطبه مسلمانان در اقصی نقاط عالم و نیز ایران اسلامی علی‌الخصوص، ‏دانشگاهیان فهیم و فعالان قرآنی دخیل در سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن کریم اعم از ستاد عالی و تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره در دانشگاه‌های سراسر کشور، یک صدا توهین به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم نموده و ‏از خداوند متعال برای همگان توفیق فهم صحیح سلوک اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و حرکت در مسیر نورانی قرآن کریم را ‏مسئلت می‌نمایند. 

از دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران نیز می‌خواهیم تا با استفاده از همه ظرفیت‌های خود از جمله فرصت حضور در مجامع بین‌المللی، ضمن محکومیت این اقدام پلید شیطانی و برانگیختن عزمی جهانی، زمینه تکرار چنین اقدامات ننگین و ضد بشری را برطرف نمایند.

ستاد عالی برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha