فرهنگ عفاف و حجاب لازمه توسعه پایدار جامعه اسلامی است
کد خبر: 4152438
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی:

فرهنگ عفاف و حجاب لازمه توسعه پایدار جامعه اسلامی است

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد گفت: فرهنگ عفاف و حجاب نه تنها منافاتی با تمدن بشری و پیشرفت ندارد، بلکه لازمه توسعه پایدار جامعه اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی است.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از  خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 13 تیرماه در نشست برنامه‌ریزی هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: در طول این هفته، قریب ۲۰ برنامه فرهنگی در آموزش و پرورش بهارستان علم و ادب اجرایی می‌شود.

وی برگزاری نشست تبیین پرنیان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی برای دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقه عکس‌نوشته با موضوع مروارید صدف، اجرای پویش گوهرانه، تولید محتواهای چندرسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب و تولید فیلم کوتاه را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل آموزش و  پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره تربیت مربی برای ۸۵ بانوی فعال در حوزه عفاف و حجاب در این هفته خبر داد و اظهار کرد: امروز دشمنان قسم‌خورده با همدستی مزدوران داخلی و منطقه‌ای و با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی رسانه‌ای، حجاب و عفاف را مانع پیشرفت و ترقی معرفی کرده و با سخنان توهین‌آمیز قشر محجبه و عفیفه را «بی‌تمدن و امل» می‌خوانند و سعی در ترویج افکار غرب‌زده خود دارند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در غبار فتنه برخی از نوجوانان دانسته یا ندانسته در زمین دشمنان انقلاب و اسلام و ارزش‌های دینی بازی می‌کنند، افزود: ترویج  بی‌بند‌وباری، هرج و مرج و اپیدمی شدن فساد در جامعه اسلامی خواسته دشمنان و شیاطین سینه چاک دشمنان اسلام و انقلاب است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه فرهنگ عفاف و حجاب نه تنها منافاتی با تمدن بشری و پیشرفت ندارد، بلکه لازمه توسعه پایدار جامعه اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی بوده و از منظر دیگر نیز زمینه‌ساز ظهور می‌شود، بیان کرد: فرهنگ حجاب و عفاف در حقیقت زمینه‌ساز توسعه سالم و پایدار تلقی می‌شود که توان فکری و روحی لازم را برای تولید علم، فرهنگ، فناوری، رشد و شکوفایی استعدادهای جامعه فراهم می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حیا و عفاف مانع فزون‌طلبی و افزون‌خواهی تمایلات نفسانی می‌شود، اظهار کرد: در واقع حجاب کنترلی هوشمندانه در حوزه مدیریت احساسات و هیجانات روانی در بستر زندگی بوده و موجب تحکیم بنیان خانواده، حفظ کرامت و مناعت طبع، حریت و وارستگی، غیرت و حمیت، نشر معارف، گسترش معنویت، اخلاق و فضیلت در سطح جامعه اسلامی خواهد شد.

موسوی‌نژاد یادآور شد: دفاع عزتمندانه از نظام مترقی خانواده به‌ویژه تکریم و تجلیل از مقام شامخ زن به‌عنوان رکن اصلی کانون خانواده، اهتمام جدی به تعلیم و تربیت دینی فرزندان، آموزش حجاب و معرفی چادر به‌عنوان نماد دینی و اصالت خانوادگی، ترغیب و تشویق دختران به انتخاب و گزینش این نوع از پوشش به نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب، کمک بسزایی می‌کند.

انتهای پیام
captcha