برپایی سفره اطعام یک کیلومتری در ارومیه به مناسبت غدیرخم
کد خبر: 4152618
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

برپایی سفره اطعام یک کیلومتری در ارومیه به مناسبت غدیرخم

مدیرتبلیغات اسلامی ارومیه از برپایی سفره اطعام یک کیلومتری در این شهرستان به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیرخم خبر داد و گفت: این آئین با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می‌شود.

حسن محمدی مدیر تبلیغات اسلامی ارومیهحسن محمدی مدیر تبلیغات اسلامی ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: برپایی اجتماع بانوان غدیری با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در امام‌زاده غریب‌حسن، برپایی نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی گوهرشاد به مدت هفت روز در نمایشگاه دائمی پارک جنگلی ارومیه، برپایی آیین عمامه‌گذاری طلاب در مصلی امام خمینی ارومیه توسط نماینده ولی‌فقیه در استان از جمله برنامه‌های شاخص دهه امامت و ولایت به شمار می‌رود.

وی برپایی پویش‌های اطعام علوی، نذر تلاوت به عشق حضرت علی(ع)، اجتماع بزرگ برادران اهل سنت، اجتماع مدیران هیئات فعال غدیری، پیاده‌روی مردمی به مناسبت بزرگداشت عید سعید غدیرخم، جشن عید سعید غدیرخم توسط هم‌وطنان مسیحی، برپایی نشست علمی و تخصصی با حضور مبلغین و مبلغات، جشن ویژه دانش‌آموزان و کنشگران فرهنگی نوجوان مدرسه صدرا را مورد اشاره قرار داد.
حجت‌الاسلام محمدی از سپاه ارومیه، شهرداری، نهادهای خودجوش و مردمی برای اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت قدردانی کرد، گفت: در سایه تعامل و هم‌افزایی که شکل گرفته است، می‌توان برنامه‌های متنوع و باکیفیتی را اجرا کرد.
مدیر تبلیغات اسلامی ارومیه برپایی سفره اطعام یک کیلومتری از دفاع مقدس تا فلکه میثم با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، ساماندهی حرکت‌های مردمی با همت سپاه در پارک ائل‌لرباغی و گروه‌های مردمی در خیابان حاج قاسم را مورد اشاره قرار داد.
وی وجه‌تمایز جشن‌‌های عیدسعید غدیرخم امسال در مقایسه با سال‌های گذشته را مشارکت باشکوه گروه‌های مردمی، ادارات عنوان کرد و افزود:  از طرف دیگر امسال برای نخستین بار اجتماع برادران اهل سنت مجبان امیرالمومنین(ع) برگزار خواهد شد، که سخنران آن حجت‌الاسلام کلشی‌نژاد امام‌جمعه اهل سنت ارومیه خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در محدوده یک‌هزار متری از خیابان سردار سلیمانی 30 غرفه دایر می‌شود، همچنین به مدت پنج روز در باغ نرگس ارومیه تئاتر و بازگویی واقعه غدیر اجرا خواهد شد، همچنین پویش‌های اطعام علوی در فضای مجازی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام محمدی به حضور مبلغان خارجی  از میانمار و موزامبیک در مراسم‌ها اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام امروزه مرزها را درنوردیده و در سراسر گیتی ارزش‌ها و معارف دینی اشاعه یافته و پیام غدیر در حال گسترش است.

انتهای پیام
captcha