واقعه غدیرخم اوج ابلاغ عقلانیت است
کد خبر: 4152706
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

واقعه غدیرخم اوج ابلاغ عقلانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: واقعه غدیرخم اوج ابلاغ عقلانیت و اتمام رسالت حضرت رسول اکرم(ص) است.

واقعه غدیرخمبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، 13 تیرماه، در برنامه زنده تلویزیونی «گئجه لر» شبکه استانی سبلان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: واقعه غدیرخم تجلی عقلانیت توحید و سپردن سرنوشت بشریت بعد از پیامبر اکرم(ص) به عاقل‌ترین انسان از سوی خداوند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: غدیر خم از ابعاد مختلف اعم از محبت و ارتباط قلبی با حضرت علی (ع)، معرفت و شناخت امامت، و اطاعت از زعامت و رهبری حضرت علی(ع) بعد از پیامبر(ص) باید مورد توجه قرار گیرد. وی بر ضرورت الگوگیری از سیره حضرت علی(ع) در حاکمیت سیاسی جامعه تاکید کرد و گفت: امام علی(ع) الگوی تقوا و پرهیزکاری است و این خصیصه زمینه‌ای برای برقرار عدالت در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: برای برقراری امنیت در جامعه باید بر اساس همان رسالت حضرت علی(ع) و ضوابط اجتماعی آن حضرت در اداره جامعه، رفتار کرد. جعفرزاده امام معصوم(ع) را در کلام حضرت زهرا(س) همانند کعبه عنوان کرد که مردم در اطاعت از ولی و رهبر خود همواره مطیع امرش باشند.

وی افزود: ولایت الهی اولین ولایت در جامعه اسلامی و در ادامه ولایت پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) و در عصر غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) ولایت ولی‌فقیه برای رهبری و حامیت اسلامی را بر عهده دارد، رهبر و زعیم جامعه باید با آراسته بودن به علم، تقوا، عدالت، بصیرت و آگاهی به زمان، به معرفت افزایی در جامعه بپردازد.

جعفرزاده به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در رسیدن به عدالت اشاره کرد و افزود: حرکت انقلاب اسلامی به سمت تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و مسئله ظهور با فراز و نشیب‌های متعددی همراه است که حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب را سهولت می‌بخشد.

انتهای پیام
captcha