غدیر فرصتی برای درک اصل ولایت‌فقیه است
کد خبر: 4152939
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

غدیر فرصتی برای درک اصل ولایت‌فقیه است

امام‌جمعه شاهین‌دژ گفت: عید سعید غدیرخم همچنین دهه امامت و ولایت یک فرصت ارزشمند برای درک اصلا ولایت فقیه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی‌مرادی، امام‌جمعه شاهین‌دژ،به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی‌مرادی، امام‌جمعه شاهین‌دژ، امروز 14 تیر در همایشی که با حضور علمای شیعه و سنی به مناسبت دهه امامت و ولایت و با همت سپاه سردشت در محل سالن شهدای شیمیایی سردشت برگزار شد، گفت: این ایام یک فرصت ارزشمند برای درک اصل ولایت فقیه به شمار می‌رود، بنابراین باید از آن حداکثر استفاده را ببریم.

وی بر لزوم اختصاص فرصتی هرچند اندک برای مطالعه نهج‌البلاغه و بررسی سیره حضرت علی(ع) تاکید کرد و بیان داشت: این کتاب نشان می‌دهد، حضرت علی(ع) برای دنیا و آخرت آحاد مردم برنامه دارد و مطالعه آن باعث می‌شود کمتر به سمت گناه برویم.

امام‌جمعه شاهین‌دژ در ادامه سخنان خود عید سعید غدیرخم را یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین اعیاد مسلمانان در اقصی نقاط جهان دانست و گفت: غدیر به معنای واقعی کلمه روز اکمال دین خدا و موجب خشنودی باری تعالی است.

امام جمعه شاهین دژ با بیان اینکه برخی‌ تصور می‌کنند غدیر در یک مقطع زمانی خاص مطرح شده است، گفت: امام صادق (ع) از غدیر به عنوان عیدالله اکبر نام برده‌اند.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه، ولایت امام علی(ع) ارتباط مستقیم با بحث ولایت‌فقیه در برهه کنونی دارد، اضافه کرد: اکنون دشمنان با جنگ نرم و با مباحثی به رنگ و لعاب دینی به دنبال این هستند تا ولایت فقیه را زیر سوال ببرند، حال آنکه هرگز موفق نخواهند شد، چون مردم ایمان قلبی به واقعه غدیرخم دارند، پس اصل ولایت فقیه را آگاهانه پذیرفته‌اند.

وی داد: دشمنان اسلام و انقلاب در تلاش هستند، به بهانه‌های مختلف بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند، حال آنکه اهل سنت از محبان واقعی حضرت علی (ع) هستند و تحت تاثیر دسیسه‌های دشمن قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha