تبیین غدیر معرفی عاشورا است
کد خبر: 4153195
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

تبیین غدیر معرفی عاشورا است

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه یکی از حلقه‌های گمشده جامعه امروز تبیین غدیر است، گفت: اگر غدیر معرفی نشود عاشورا معرفی نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز شامگاه دیروز، 15 تیر در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در بنیاد غدیر استان فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و تقدیر از فعالیت‌های بنیاد غدیر فارس در دهه امامت و ولایت، گفت:  یکی از حلقه‌های گمشده جامعه امروز تبیین غدیر است.

وی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های در ارتباط با غدیر باید افزایش پیدا کند و ابعاد مختلف غدیر بیان شود چراکه اگر غدیر معرفی نشود عاشورا معرفی نخواهد شد لذا عاشورا در زمانی به طور کامل معرفی می‌شود که غدیر به خوبی تبیین شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه به مسائل شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: ما به مسئله حواشی شهر و روستا‌ها کمتر توجه کردیم در حالی که هنگام انتخابات سال ۸۸ یکی از کاندیدا‌ها در تهران بیشتر از جا‌های دیگر رای داشت و همین موضوع باعث شد آن کاندیدا دچار توهم شود و قبل از شمارش آراء اعلان پیروزی نماید در حالیکه در مقابل آن رای ها، ۲۲ میلیون رای غالب مربوط به شهر‌های کوچک و روستا‌ها و دیگر نقاط کشور بود، روستاییان عریز ما با امکانات اندک پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

طاهری ادامه داد: حتی در شهر و حاشیه شهر شیراز هنوز برخی امکان پرداخت هزینه تاکسی و اتوبوس برای حضور در جشن‌های مذهبی را ندارند، اخیرا اعلام کردیم که برخی از مردم توان خرید میوه تابستانه را ندارند، امروز هم اعلام می‌کنیم میوه که هیچ عده بسیاری از خانواده‌ها توان خرید یک مرغ برای یک ماه را هم ندارند، این انتظار وجود دارد که مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری به حاشیه شهر رسیدگی بیشتری بنمایند.

وی در خصوص مساجد نیز گفت: برخی مساجد حاشیه شهر امام جماعت ندارند چراکه امکانات و بودجه‌ای ندارند، شهرداری با توجه به بودجه فرهنگی برای مساجد حاشیه شهر باید تدابیری بیاندیشد.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) طرح امین مدارس را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور روحانیت در مدارس آثار مطلوبی دارد.

طاهری تصریح کرد: موضوع حجاب را می‌خواهند دو قطبی کنند، دشمنان در صدد هستند تا یک خانم چادری را در پاساژ‌ها و مراکز تجاری راه ندهند، باید آرام آرام با توسعه و اخلاق موضوع حجاب را درست کرد، رفتار با اخلاق می‌تواند موضوع حجاب را درست کند.

انتهای پیام
captcha