مجالس امام حسین(ع) بر مبنای وحدت و همدلی باشد
کد خبر: 4154956
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

مجالس امام حسین(ع) بر مبنای وحدت و همدلی باشد

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی در مراسم دعای ندبه مازندران با بیان اینکه باید مراقب باشیم از اخلاق فاصله نگیریم، گفت: خروجی محفل امام حسین(ع) باید بر مبنای وحدت، همدلی، همبستگی باشد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانیبه گزارش ایکنا از مازندران، دعای ندبه مردم مرکز مازندران در آخرین جمعه ماه توحید، ماه امامت و ولایت در جوار مزار مطهر دو شهید خوشنام دفاع مقدس حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

این آیین از ساعت ۴ با قرائت دعای عهد حضرت صاحب‌الزمان (عج) آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی ادامه داشت. دعای ندبه صبحگاهی آخرین جمعه ذی‌الحجه توسط مداح اهل بیت(ع) سیدرضا نبوی از استان خوزستان قرائت و زمزمه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی در این آیین گفت: آنچه در ماه محرم باید توجه شود محرمیت ماه محرم است تا انسان‌سازی شود که بالاترین توصیه نبی اکرم(ص) در توجه به این ایام است زیرا پیامبر(ص) دوست داشتن خود را دوستی با حسین(ع) خواند.

وی تصریح کرد: اگر رابطه امضا شده رابطه احب و محبت را می‌خواهید دوستی عاشقانه با ابا عبدالله الحسین داشته و این مجالس مقدمه‌ای برای فهم این مهم است.

بی‌آزار تهرانی با ذکر روایتی از امام حسین(ع) گفت: هیچ جایی در کره زمین نمی‌یابید که در این 10 روز خالی از محبت سیدالشهدا باشد، در این ایام حرارتی وجود دارد که هیچ چیز نمی‌تواند شعائر حسینی را کم‌رنگ کند و این وعده خدا به منظور خون‌بهای حسین بن علی (ع) است.

وی ادامه داد: نام امام حسین(ع) در قلب اروپا با احترام یاد می‌شود، این اراده خداست که با امضای شهردار منطقه‌ای در اروپا مجلس امام حسین‌(ع) گرفته می‌شود.

سخنران صبحگاه جمعه در دعای ندبه ساری بیان کرد: در بحث مجذوبین امام از حبیب بن مظاهر هم باید نام برد که با وضوی مغرب و عشا، نماز شب خود را به نماز صبح متصل می‌کرد.

وی همایش‌های حجاب و عفاف را با در دست داشتن برهان محکم سازنده دانست که در این زمینه باید به جامعه آموخت، حجاب نه امری سلیقه‌ای که دستور خدا، پیامبران و امامان است.

بی‌آزار تهرانی اصل ضروری امر خدا  را اصل حجاب دانست که گاهاً تجلی‌گری در بی‌حجابی و گناه که خواسته دشمنان خداست در سطح جامعه بیداد می‌کند، لذا باید دین را عمیقاً با اشراف بر مسائل دینی تبلیغ و ترویج کرد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا عنوان کرد: باید دانست سیدالشهدا(ع) فرزندانی را تربیت کرد که در سن کم در ماجرای بعد از عاشورا در تقاضای از عمه‌اش، هیچ مطالبه مادی ندارد و تنها می‌گوید عمه جان حجابم را گرفتند.

بی‌آزار تهرانی حجاب را الویتی دانست که پای این امر خونها داده شده است و افزود: اخلاق معتدل و قوانین اخلاقی، خروجی محفل سیدالشهدا است، لذا باید مراقب باشیم از اخلاق فاصله نگیریم. خروجی محفل امام حسین (ع) باید بر مبنای وحدت، همدلی، همبستگی و همچنین مجالست با علما برای الگوی‌گیری از شعایر دینی و اوامر الهی باشد.

وی دیار علویان را با داشتن علمای ربانی چون آیت‌الله جوادی آملی، حسن‌زاده آملی و ...را زمینه خوبی برای قدر دانستن فرصت در الگوگیری برای جذب و محرمیت به خدا دانست.

بی‌آزار تهرانی علاقه به سیدالشهدا(ع) را سرمایه محرم خواند‌ و مردم را برای آمادگی در عزاداری ایام محرم الحرام توصیه کرد و این وصل را در واقع نگاه و توجه ابا عبدالله(ع) دانست.

انتهای پیام
captcha