مرحله مقدماتی مسابقات «مشکات» پایان یافت
کد خبر: 4155041
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

مرحله مقدماتی مسابقات «مشکات» پایان یافت

دبیر اجرایی مسابقات قرآن مشکات از پایان مرحله مقدماتی پنجمین دوره این رویداد خبر داد.

پایان مرحله مقدماتی مشکات و اعلام جزئیات جدید این مسابقاتحجت‌الاسلام والمسلمین محمد گرمسیریان، دبیر اجرایی مسابقات قرآن کریم مشکات در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی پنجمین دوره مسابقات مردمی قرآن مشکات با شعار «تجلیل از قهرمانان قرآنی» به پایان رسید، گفت: بر همین اساس نفرات برتر «رشته حفظ» روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ تیرماه آزمون حفظ خواهند داشت. در این دو روز فایل ارسالی آنها ضبط و از ۸ تا ۱۵ مردادماه آثار آن‌ها داوری خواهد شد. در نهایت ۱۸ مردادماه نفرات برتر و راه‌یافته به فینال معرفی می‌شوند. آزمون حفظ پنجشنبه ۲۹ تیر ویژه بانوان و جمعه ۳۰ تیر ویژه آقایان است.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن مشکات ادامه داد: تماس‌های تصویری در این مرحله ضبط و در بازه زمانی مقرر با حضور داوران تجوید، صوت، لحن، وقف و ابتدا و صحت حفظ برگزار و از بین متسابقان نفرات فینالیست معرفی می‌شوند.

وی افزود: نفرات برتر رشته ترتیل نیز از امروز شنبه، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا ویدئوی خود را از طریق ایتا به این جشنواره ارسال کنند. آثار دریافتی در این بخش نیز در بازه زمانی ۸ تا ۱۵ مردادماه داوری و ۱۸ مرداد نتایج اعلام خواهد شد. همچنین آثار ارسالی رشته‌های قرائت تقلیدی، مناجات‌خوانی و اذان نیز یک مرحله داوری شده و نفرات برتر که حد نصاب لازم را کسب کرده‌اند نیز معرفی شده‌اند. در مرحله بعدی آثار مرحله قبل مجددا و با حضور داوران سطح بالاتری داوری خواهد شد و در نهایت ۱۸ مرداد نتایج و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی معرفی می‌شوند.

دبیر اجرایی مسابقات قرآن کریم مشکات با بیان اینکه آزمون مرحله اول «رشته مفاهیم» نیز ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان این رشته ۲۰ سوال چهارگزینه‌ای را پاسخ خواهند داد و در مرحله دوم نیز که در تاریخ ۱۳ مرداد برگزار می‌شود، باز هم تعداد ۲۰ سوال چهارگزینه‌ای را پاسخ خواهند داد و نفرات برتر از مجموع دو آزمون مشخص می‌شوند و در صورت وجود امتیاز مشابه آزمون تصویری آنلاین بین آن‌ها برگزار و به صورت شفاهی پاسخ سوالات استاد را خواهند داد.

گرمسیریان تصریح کرد: برهمین اساس داوطلبان رشته مفاهیم جهت آمادگی بیشتر امروز شنبه ۲۴ تیرماه تا ۲۷ تیرماه می‌توانند در پیش آزمون رشته مفاهیم شرکت کنند. پیش‌آزمون اجباری نبوده و امتیاز آن تاثیری در مسابقات نخواهد داشت و فقط برای آمادگی بیشتر و تست گوشی و اینترنت برگزار می‌شود تا در صورت بروز مشکل قبل از آزمون اصلی برطرف شود.

وی ادامه داد: درصورتی که داوطلب رشته مفاهیم در این آزمون شرکت نکند و روز آزمون با مشکلات احتمالی ازجمله ناخوانا بودن فونت سوالات مواجه شود، کاری از دست گروه پشتیبانی برنخواهد آمد و مسئولیت آن برعهده شخص متسابق خواهد بود. مرحله نهایی مسابقات مشکات نیز در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار شهر کوهسار استان البرز از ۲۸ مردادماه آغاز و تا ۳۰ مرداد سال جاری ادامه دارد. در این مرحله، کسانی که به فینال رسیده‌اند ضمن حضور در این مجتمع در کنار یک اردوی فرهنگی و قرآنی به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایکنا، مراسم اختتامیه این جشنواره ۳۰ مرداد با حضور برگزیدگان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد. شعار این دوره تجلیل از قهرمانان قرآنی است و این شعار نیز از بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند: «بایستى قهرمانان قرآنى را احترام کنید» برداشت شده است.

یادآور می‌شود، این دوره به شکل ترکیبی و مجازی است و مرحله نهایی آن به شکل حضوری برگزار می‌شود. همچنین شعار این دوره تجلیل از قهرمانان قرآنی است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دبیرخانه این مسابقه به نشانی www.MQMeshkat.ir و صفحه ایتا به نشانی mqmeshkat_ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha