بیشترین تمرکز آموزش و پرورش بر اقناع‌سازی نوجوانان و جوانان باشد
کد خبر: 4155531
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

بیشترین تمرکز آموزش و پرورش بر اقناع‌سازی نوجوانان و جوانان باشد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در آموزش و پرورش انجام می‌شود ولی کافی نیست، تصریح کرد: بیشترین تمرکز ما در این حوزه باید برای اقناع‌سازی نوجوانان و جوانان و بحث‌های تبیینی باشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۵ تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: علاوه به پرداختن به مسائل زیرساختی و اعتباری باید سعی شود در شورای آموزش و پرورش به تولید محتوا و موضوعات تعلیم و تربیت به صورت ویژه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع تعلیم و تربیت، اولویت شورای آموزش و پرورش باشد، افزود: انسان سازی و تعلم و تربیت از موضوعات مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش استان بیشتر بر آن تمرکز کرد و انتظار می‌رود در این خصوص یک جلسه تجمیعی با حضور فرمانداران  برگزار شود.

استاندار با اشاره به اینکه گزارش‌های خوبی از وضعیت عفاف و حجاب در مدارس ارائه شد، گفت: در این زمینه باید جلوی افراط‌ها را بگیریم. وضعیت حجاب در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است.

قناعت خاطرنشان کرد: فضای استانی به گونه‌ای است که هر فردی وارد حریم خراسان جنوبی می‌شود خود را ملزم به رعایت حجاب می‌داند. انتظار این است که جلسات تبیینی، اقناع سازی و پرسش و پاسخی بیشتری برای دانش‌آموزان و معلمان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ ترکیبی بر روی جوانان تمرکز کرده، ادامه داد: برای اینکه در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن، خوب انجام وظیفه کنیم، لازم است بیشتر تمرکز ما بر روی معلمان و دانش‌آموزان باشد.

قناعت با تأکید بر اینکه باید از ورود گوشی همراه توسط دانش‌آموزان به مدارس جلوگیری شود، افزود: حتی کشورهای غربی هم در حال ساماندهی فضای مجازی مروج خشونت هستند چرا که اکنون به اثبات رسیده که این فضا چه خطراتی برای جامعه دارد و باید در این زمینه هوشیار بود.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز بر لزوم انجام کارهای اعتقادی و فرهنگی در حوزه عفاف دانش‌ آموزی و مدارس تأکید کرد و افزود: در حوزه عفاف دانش‌ آموزی و مدارس نیاز به کار اعتقادی و فرهنگی داریم که باید مربیان پرورشی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

معاون استاندار با مطلوب خواندن شرایط عفاف و حجاب در اغلب مدارس و فضاهای آموزشی استان بیان کرد: موارد بسیار معدودی از گزارشات بدحجابی و به اشتراک‌گذاری عکس ها داریم که باید رسیدگی و برخورد شود.

طالبی گفت: لازم است تبیین غیرتمندی نیز در مدارس متوسطه پسرانه در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

گفتنی است؛ تعیین تکلیف اردوگاه میرزاکوچک خان شهرستان طبس، تجلیل از فعالان طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت و حل مشکل انشعابات آب، برق و گاز  مدرسه دکتر داریوش گنجی واقع در شهرک امام علی(ع) بیرجند از جمله موضوعاتی بود که در شورای آموزش و پرورش به بحث گذاشته شد.

در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی هم با دستور استاندار مقرر شد جلسه تخصصی در دفتر فنی استانداری با مدیران مربوطه برگزار و نتیجه به شورای آموزش و پرورش اعلام شود.

انتهای پیام
captcha