هیئات مذهبی کانون جهاد تبیین است
کد خبر: 4155621
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور:

هیئات مذهبی کانون جهاد تبیین است

مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور اظهار کرد: هیئت عرصه‌ای است که مداح، شاعر، مفسر، قاری، پشتیبان و مبلغ در آن کار می‌کنند و کانون جهاد تبیین است.

مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی علمی، مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور شامگاه روز گذشته ۲۵ تیر در همایش هیئت‌های مذهبی، شعرای آئینی و مادحان شهرستان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مادحان و ستایش‌گران به موضوع هیئت اختصاص داشت، ابراز کرد: هیئت عرصه‌ای است که مداح، شاعر، مفسر، قاری، پشتیبان و مبلغ در آن کار می‌کنند و کانون جهاد تبیین است.

مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور با بیان اینکه هیئت مردمی‌ترین نهاد اثرگذار است و در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: آمار نشان می‌دهد در زمان محرم ۹۰ درصد مردم با هئیت و دستگاه سیدالشهدا(ع) ارتباط برقرار می‌کنند.

وی هیئت را مجموعه‌ای اثرگذار خواند و گفت: هرچه پیش می‌رویم دشمنی با هیئت نیز افزایش می‌یابد و باید وظیفه خود را در خصوص آسیب‌های اجتماعی به درستی انجام دهد.

این مسئول تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی به جهاد تبیین کردند و عمده این مسئولیت را بر دوش هیئت گذاشتند.

علمی با تأکید بر اینکه هئیت باید مردم‌داری، نگاه ایجابی و رو به جلو را سرلوحه کار خود قرار دهد، یادآور شد: هر رویداد اجتماعی که اتفاق می‌افتد، هیئت حرفی برای گفتن دارد و نمونه آن را در برخی وقایع مثل سیل، زلزله و کرونا مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: کارکردهای هیئت را باید در جامعه بیشتر تبیین کنیم چرا که هیئت بهترین عرصه برای ترویج علوم اهل‌بیت(ع) است.

مسئول اداره هیئت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور ادامه داد: باید در کنار تفسیر، احکام، روایات و احادیث خط مشی سیاسی اهل‌بیت(ع)، مردم داری و معاشرت اهل‌بیت(ع) را بیاموزیم و آن را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین واسطه‌های احیای امر اهل‌بیت(ع) عرصه هیئت است، یادآور شد: امام رضا(ع) فرمودند: اگر مردم حلاوت و شیرینی کلام ما به گوش‌شان برسد به سمت ما می‌آیند و از ما پیروی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha