مجموعه تفریحی تاریخی لندن صاحب مسجد می‌شود
کد خبر: 4155879
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

مجموعه تفریحی تاریخی لندن صاحب مسجد می‌شود

یک میلیاردر مسلمان بریتانیایی برای احداث مسجد در مجموعه تفریحی تاریخی لندن موسوم به تروکادرو از شورای شهر وست مینستر مجوز گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، یک میلیاردر مسلمان بریتانیایی از شورای شهر وست مینستر برای احداث مسجد در یک مجموعه تفریحی تاریخی در لندن مجوز گرفته است.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، آصف عزیز، 56 ساله، کار احداث مسجد در مجتمع تفریحی «تروکادرو» (Trocadero) را که یکی از نقاط دیدنی مرکز لندن است، بر عهده خواهد گرفت.

در سال 2020، عزیز درخواست ساخت مسجدی با گنجایش 1000 نفر را ارائه کرد، اما شورای شهر منطقه وست مینستر پس از مخالفت شدید ساکنان و گروه‌های راست افراطی درخواست او را رد کرد. اما شورای شهر مجدداً ساخت یک ساختمان 3 طبقه را تصویب کرد که 390 نمازگزار را در خود جای می‌دهد.

سخنگوی این شورا گفت: کمیته برنامه‌ریزی شورا در می 2023 درخواست شرکت کرایتریون کپیتال که عزیز مدیر اجرایی آن است، برای تبدیل بخشی از تروکادرو لندن به مسجد را تصویب کرد.

این مسجد توسط بنیاد عزیز، مؤسسه خیریه‌ای که مالک این ساختمان است، ساخته خواهد شد و احتمالاً میدان نماز پیکادلی نامیده شود و ظرف چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

تروکادرو برای اولین بار در سال 1896 به عنوان یک رستوران افتتاح اما در سال 1965 بسته شد و سپس در سال 1984 به عنوان یک موزه سرگرمی بازگشایی شد. در سال 2005، آصف عزیز، تروکادرو را به قیمت بیش از 220 میلیون پوند (363 میلیون دلار) خریداری و بخشی از ساختمان را به عنوان هتل در سال 2020 افتتاح کرد.

این مجموعه از چندین بنای تاریخی تشکیل شده است که یکی از آنها هتلی با 490 اتاق است و علاوه بر مراکز تفریحی و مراکز فروش و خرید، رستوران معروفی را نیز در خود جای داده است.

آصف عزیز در سال 1967 در جمهوری مالاوی به دنیا آمد و در بریتانیا به عنوان «آقای وست اند» شناخته می‌شود که اشاره به منطقه‌ای است که او سرمایه‌گذاری‌های خود در املاک و مستغلات را در آنجا متمرکز کرده است.

انتهای پیام
captcha