رقابت ۵ لرستانی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور
کد خبر: 4155920
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

رقابت ۵ لرستانی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور

مسئول فرهنگی دانشگاه فرهنگیان لرستان از برگزاری مرحله کتبی (معارفی) جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات پنج نفر از دانشجویان از دانشگاه‌های آزاد، فرهنگیان و علوم قرآنی شرکت دارند.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشورحامد واشانی، مسئول فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری مرحله کتبی(معارفی) سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزیده دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات قرآن کریم که امروز، 27 تیرماه در دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، پنج نفر از دانشجویان از دانشگاه‌های آزاد، فرهنگیان و علوم قرآنی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه سی و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در بخش معارفی(کتبی) به میزبانی دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است و دانشگاه فرهنگیان نیز میزبان دانشجویان منتخب لرستان است، افزود: فاطمه کیانی‌فیروزآبادی دانشجوی رشته قرآن و حدیث در رشته معارفی، فاطمه آدینه از دانشکده علوم قرآنی در رشته احکام، بیتا مشایخی از دانشگاه فرهنگیان لرستان در رشته تفسیر قرآن کریم، محمد ایمانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد در رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم و محمد یوسفوند از مرکز علمی ـ کاربردی الشتر در رشته سیره معصومین(ع) در این مسابقات شرکت دارند.

واشانی با بیان اینکه این آزمون به صورت آنلاین برگزار و نتیجه آن بعداً اعلام می‎شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این مرحله با ورود به سایت مربوط به این مسابقات به سؤالات مطرح شده به صورت آنلاین پاسخ می‎دهند و نفرات برتر در این مرحله مشخص و از آنها تجلیل می‎شود.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور هر ساله با حضور برگزیدگان جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت(دانشگاه علوم پزشکی)، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه‌ها علوم قرآنی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی – کاربردی برگزار می‌شود و در هر دوره یکی از این دانشگاه‌ها به عنوان میزبان جشنواره ملی معرفی می‌شوند.

این جشنواره در ۹ بخش و ۴۰ رشته و در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. از جمله بخش‌های این جشنواره می‌توان به بخش آوایی، بخش معارفی، بخش پژوهشی، بخش فناوری،‌ بخش هنری، بخش ادبی، بخش نهج‌البلاغه، بخش صحیفه سجادیه و بخش نوآفرینی قرآنی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha