جلسه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های میزبان اربعین در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4156295
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

جلسه مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های میزبان اربعین در ایلام برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه با موضوع اربعین به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام برگزار شد.

جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه‌های عمومیبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، نخستین جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه، به‌عنوان استان‌های میزبان زائران اربعین حسینی(ع)، شامگاه 27 تیرماه، به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، به‌منظور ساماندهی ارائه خدمات فرهنگی کتابخانه‌ها به بزرگ‌ترین اجتماع شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، در این نشست، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: اربعین یک گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است و خدمت به زائران اربعین را وظیفه خود می‌دانیم، از این‌رو لازم است کتابخانه‌ها با همکاری دستگاه‌های اجرایی، هماهنگی‌های لازم را در جهت ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زائرین به عمل آورند.

حیدری با اشاره به اینکه اربعین ظرفیتی مناسب برای تقویت باورهای مردم به معارف اهل‌بیت(س) است، اظهار کرد: حضور و فعالیت بخش‌های فرهنگی در مواکب بسیار حائز اهمیت است و محیط‌آرایی و فضاسازی کتابخانه‌ها باید به سمت‌وسوی اربعینی جهت‌گیری شود.

وی ادامه داد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در تلاش است با همکاری و همدلی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در فضاسازی ظاهری و معنوی موکب امام رضا(ع) نهایت اهتمام را داشته باشد و هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم جهت پوشش رسانه‌ای اربعین انجام شود.

 معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را فرصتی ارزشمند دانست و بیان کرد: با برنامه‌ریزی لازم و استفاده از ظرفیت کارکنان و کتابداران فعال در این حوزه در راستای ارائه خدمات به زائران به نحو شایسته اقدام خواهد شد.

عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز اربعین حسینی را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخ مطرح کرد و گفت: خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) یک افتخار است و ما وظیفه داریم به آنها خدمت کنیم و این سعادتی است که در دنیا نصیب همه ما شده که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

وی افزود: ما خود را مکلف می‌دانیم که خادمی مواکب را انجام دهیم و از خادم‌یاران موکب‌های اباعبدالله الحسین(ع) بوده و هستیم و در این راه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کتابخانه‌ها در راهپیمایی اربعین خدمات فرهنگی را به بهترین نحو ممکن ارائه دهند.

در پایان این جلسه شرح وظایف و مصوبات ابلاغ و مسائل و مشکلات براساس آسیب‌شناسی سال قبل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha