عاشورا، بازتاب تاریخی و گسترده‌ای در جامعه بشری دارد
کد خبر: 4156474
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
آیت‌الله سعیدی:

عاشورا، بازتاب تاریخی و گسترده‌ای در جامعه بشری دارد

امام جمعه قم گفت: نبرد سیدالشهدا(ع) با یزدیان بزرگترین اثرات را در طول تاریخ داشته و تا قیامت نیز ادامه دارد؛ جنبه‌های عبرتی، درس آموز و آموزشی واقعه عاشورا مسئله‌ای بسیار مهم است که باید از این دریای معارف بهره‌برداری لازم را انجام داد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گردهمایی رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم که امروز 28 تیرماه، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: تحلیل حوادث کربلا در دوران غفلت زده آن روزگار، بسیار مهم است و نسل جوان امروز باید با ابعاد مختلف این حادثه آشنا شوند.

وی گفت: حادثه عاشورا ماحصل چیدن زمینه‌ها و مقدماتی از سوی دشمنان اسلام بوده است و آنان تلاش کردند تا برآمد اقداماتشان واقعه غم انگیز عاشورای حسینی باشد.

سعیدی با بیان اینکه عاشورا، بازتاب تاریخی و گسترده‌ای در جامعه بشری دارد، افزود: نبرد سیدالشهدا(ع) با یزدیان در یک نیم روز رخ داد و یک نبرد کوتاه مدتی بود که بزرگترین اثرات را در طول تاریخ داشته است و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

امام جمعه قم افزود: جنبه‌های عبرتی، درس آموز و آموزشی واقعه عاشورا مسئله‌ای بسیار مهم است که باید از این دریای معارف بهره‌برداری لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی است تا مسئولین در زمینه اجرای این فرایض در طول سال انگیزه برنامه‌ریزی داشته باشند؛ دامنه امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به این هفته محدود شود و باید برای طول سال برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

سعیدی با بیان اینکه کسانی که متصدی مسائل امر به معروف و نهی از منکر هستند باید به این امر معتقد و باور داشته باشند، افزود: مسئولان و دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها باید پیشگام این عرصه باشند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا دستورات الهی را رعایت و این معارف را به دیگران نیز منتقل کنیم، چرا که شئون زندگی ما به تقوا و دستورات الهی وابسته است.

امام جمعه قم یادآور شد: در روایات آمده شیعیان باید تلاش کنند و هدف اقدامات باید تقویت دین اسلام باشد و در این زمینه باید اشدا علی الکفار و رحماءبینهم باشیم.

انتهای پیام
captcha