پذیرایی از زائران اربعین توسط ۷۰ موکب در کرخه
کد خبر: 4157590
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

پذیرایی از زائران اربعین توسط ۷۰ موکب در کرخه

فرماندار کرخه از آمادگی ۷۰ موکب، سه آموزشگاه و ۲۰ فضای خوابگاهی در شهرستان کرخه برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.

پذیرایی از زائران اربعین توسط ۷۰ موکب در کرخه

به گزارش ایکنا از خوزستان، محسن ستاری‌فر، فرماندار شهرستان کرخه با بیان اینکه شهرستان کرخه در چهارراه عبوری زائران اربعین حسینی به مرز‌های شلمچه و چذابه است، گفت: تمام زائرانی که از شمال خوزستان وارد استان می‌شوند برای حضور در مرز‌های شلمچه و یا چذابه باید از این شهرستان عبور کنند.

وی با بیان اینکه بهبود مسیر‌های تردد زائران از ماه‌ها قبل در شهرستان کرخه آغاز شده است، ادامه داد: تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی پای کار آمده و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

فرماندار شهرستان کرخه گفت: مردم ولایتمدار و حسینی شهرستان کرخه برای اسکان زائران در منازل خود همچون سال‌های گذشته در میدان حضور دارند ضمن اینکه در کنار این ظرفیت مردمی سه مدرسه نیز برای اسکان زائران در این شهرستان تعیین شده است.

وی با اشاره به وجود ۷۰ موکب شناسنامه دار در کرخه افزود: نشست‌های هماهنگی با موکب داران شهرستان برگزار و مطالبه‌ها و مسایل مطرح شده توسط آن‌ها برای بهبود خدمت رسانی به زائران در دستور کار قرار گرفته است.

ستاری‌فر اظهارکرد: موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان کرخه موجب شده تا این شهرستان با آغاز راهپیمایی اربعین میزبان حدود ۲ میلیون نفر باشد که کمک به موکب‌ها برای ارتقای خدمت رسانی به زائران با استفاده از ظرفیت‌های استان در حال پیگیری است. ۸۰ آموزشگاه و ۵۰۴ کلاس درس در استان برای اسکان زائران اربعین حسینی در قالب طرح «اسکان زوار اربعینی» در مسیر‌های تردد زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha