سوگواره «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4157673
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

سوگواره «احلی من العسل» در خرم‌آباد برگزار شد + عکس

در ششمین روز از ماه محرم که به نام حضرت قاسم(ع) نام‌گذاری شده است، سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان پسر مدارس استان لرستان برگزار شد.

سوگواره «احلی من العسل»به گزارش ایکنا از لرستان، همزمان با سراسر کشور در ششمین روز از ماه محرم که به نام حضرت قاسم(ع) شهید نوجوان دشت کربلا نام‌گذاری شده است، سوگواره «احلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان پسر مدارس استان لرستان در شهرستان‌های استان برگزار شد.
 
این سوگواره در خرم‌آباد با حضور رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و معاونین آموزش و پرورش و دانش‌آموزان پسر در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد.
 
این سوگواره با حضور ۵ هزار دانش‌آموز همزمان با سراسر کشور در ۲۵ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش لرستان برگزار شد و دانش‌آموزان در این مراسم با سوگواری و ادای احترام به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل‌بیت و یاران باوفای آن حضرت، به قرائت میثاق‌نامه پرداختند.
 
دانش‌آموزان خرم‌آبادی به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و ایثار و از خود گذشتگی حضرت قاسم(ع) با بستن پیشانی‌بند‌های یا حسین، لبیک یا امیرالمومنین(ع) و یا رقیه(س) بر سر و سینه زدند.
 
در این مراسم همچنین نقش حضرت قاسم بن الحسن(ع) در کربلا و معارف والای نهضت عاشورا برای دانش‌آموزان تبیین شد.
 
لازم به ذکر است، این سوگواره هر ساله در ماه محرم از سوی اداره کل آموزش و پرورش لرستان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مکتب عاشورا و منش و کردار حضرت قاسم(ع) برگزار می‌‏شود.
 
انتهای پیام
captcha