برپایی نمایشگاه کتاب «شعور حسینی با کتاب» در شهرستان دهلران ایلام
کد خبر: 4157689
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

برپایی نمایشگاه کتاب «شعور حسینی با کتاب» در شهرستان دهلران ایلام

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران از برپایی نمایشگاه کتاب با عنوان «شعور حسینی با کتاب» خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و تبیین فرهنگ عاشورا برای سنین مختلف برپا شده است.

نمایشگاه کتاب «شعور حسینی با کتاب» در شهرستان دهلران ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، یدالله حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران، امروز 2 مردادماه، اظهار کرد: نمایشگاه «شعور حسینی با کتاب» هم‌زمان با ایام محرم در راستای عمل به رسالت فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی در حوزه شکل‌گیری تشکل‌های خواندن، معرفی و ترویج کتاب‌های ارزشی و مناسب اقشار مختلف جامعه و تقویت ارتباطات دینی برپا شده و استمرار نیز خواهد داشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه کتاب عاشورایی در قالب برنامه‌های فرهنگی کتاب‌خوانی در رده‌های سنی مختلف با موضوع فرهنگ‌سازی قیام حسینی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این ایام برقرار است.

حیدری با بیان اینکه در این نمایشگاه، کتاب‌های برگزیده عاشورایی در هیئت‌های مذهبی شهرستان دهلران عرضه می‌شود، عنوان کرد: برقراری ارتباط با هیئت‌های مذهبی شهرستان جهت معرفی کتاب‌های مناسب این حوزه در مراسم‌های عزاداری در بخش‌های کودک و نوجوان به‌منظور آشنایی این نسل با فرهنگ عاشورا و حفظ این فرهنگ از مهم‌ترین اهداف کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران در ایام محرم و صفر است.

رئیس اداره کتابخانههای عمومی شهرستان دهلران ضمن تقدیر از هیئتامنای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) جهت همکاری در برگزاری نمایشگاه، عنوان کرد: امیدواریم به برکت این ایام که در آن شور حسینی زنده است، شعور حسینی را هرچه بیشتر با فعالیتهای فرهنگی کتابمحور در عرصه کتابخانههای عمومی شهرستان گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha