بیانیه اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پی محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4157948
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

بیانیه اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پی محکومیت هتک حرمت قرآن

اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پی محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دو کشور سوئد و دانمارک بیانیه‌ای صادر کردند.

اتحادیه جهانی زنان مسلمان

به گزارش ایکنا، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک، اتحادیه جهانی زنان مسلمان بیانیه صادر کردند. متن این بیانیه بدین شرح است:

«يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (التوبة/ 32)

بار دیگر استکبار جهانی و همفکران ایشان، برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و شکست‌های پیاپی در عرصه‌های گوناگون به قرآن کریم این آخرین وحی الهی اهانت روا داشتند غافل از آنکه با چنین اقداماتی بیش از هر چیز، چهره نامیمون و اهداف شوم خود را آشکار ساخته‌اند.

ما اتحادیه جهانی زنان مسلمان و تمامی وابستگانمان از دورترین نقاط جهان به عنوان یک نهاد بین‌المللی اسلامی زنان، نقض آشکار حریم مقدس قرآن کریم و تکرار جنایت سوزاندن آن در سوئد و دانمارک و توطئه‌های این گونه علیه مردم مسلمان را محکوم می‌کنیم.

ما دولت‌های سوئد و دانمارک و سازمان ملل را مسئول عواقب آن که مغایر با منشور آنها در مورد مسائل ارزشی آزادی، احترام و برابری در مورد ادیان و انسان‌ها و اعمال استانداردهای دوگانه است، می‌دانیم و از آنها می‌خواهیم که فوراً مطالبه رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تحویل عاملان جنایت به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی را به اجرا درآورند.

ضمن ستایش و ارج نهادن به مواضع شجاعانه امت اسلامی، آحاد مردم، نهادها و دولت‌ها، خواهان ابراز انزجار نسبت به این اقدامات و اعلام همبستگی بیشتر با حامیان قرآن کریم، تحکیم رفتارهای ملت‌ها منطبق بر آموزه‌های آن و بسیج نسل‌ها برای حفظ جامعه بشری مبتنی بر رهنمودهای قرآن کریم هستیم.

اتحادیه جهانی زنان مسلمان

2 مرداد 1402 هجری شمسی مطابق با 5 محرم 1445 هجری قمری»

یادآور می‌شود، اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سال ۱۳۹۲ تشکیل شد. نهادی است غیر دولتی و غیر انتفاعی که به منظور افزایش ارتباط و تقویت مشارکت زنان مسلمان در جهت صلح جهانی عمل می‌کند. آیت‌الله محسن اراکی، رئیس هیئت امنا و لاله افتخاری، دبیر کل اتحادیه هستند.

بیانیه اتحادیه جهانی زنان مسلمان در محکومیت هتک حرکت قرآن

انتهای پیام
captcha