طرح‌های قرآنی با توجه به زیست بوم گنبدکاووس عملیاتی شود
کد خبر: 4158257
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
فرماندار گنبدکاووس:

طرح‌های قرآنی با توجه به زیست بوم گنبدکاووس عملیاتی شود

مهدی دهرویه با بیان اینکه اشاعه فرهنگ قرآن‌آموزی مستلزم تدوین برنامه براساس زیست بوم شهرستان است، گفت: سازمان دارالقرآن کشور باید برنامه‌های کاربردی را در شهرستان با استفاده از ظرفیت شیعه و سنی اجرایی کند و شهرستان گنبدکاووس با زیست بوم متفاوت نیازمند طرح و برنامه اجرایی در حوزه قرآنی است.

دهرویه فرماندار گنبدکاووس با رئیس دارالقرآن الکریم کشور دیدار کردبه گزارش ایکنا از گلستان، مهدی دهرویه، فرماندار گنبدکاووس در نشست مشترک با رئیس سازمان دارالقرآن کشور که روز گذشته، 3 مرداد در دفتر فرماندار گنبدکاووس برگزار شد، گفت: با توجه به توطئه دشمن در ترویج مفاسد و تبلیغات رسانه‌ای آنها در ترویج انحرافات و بی‌حجابی و ایجاد آسیب‌های اجتماعی، بهترین راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن تمسک به قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس دارای ریشه‌های عمیق وحدت در استان گلستان است که می‌تواند در اجرای طرح‌های قرآن‌آموزی در کشور پیشرو باشد، افزود: طرح‌های محله محور باید با محوریت مساجد اجرایی شود و سازمان دارالقرآن کشور باید برنامه‌های کاربردی را در شهرستان با استفاده از ظرفیت شیعه و سنی اجرایی کند و شهرستان گنبدکاووس با زیست بوم متفاوت نیازمند طرح و برنامه اجرایی در حوزه قرآنی است.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فقر پنهان استان و رتبه گلستان در آسیب‌های اجتماعی افزود: باید جلوی گسترش اعتیاد، طلاق و بسیاری از آسیبهای اجتماعی از جمله مسئله حجاب و انحرافات را گرفت که اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه راهگشا است.

دهرویه به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین در گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد وگفت: اهل‌سنت گنبدکاووس از همراه‌ترین مردمان کشور بوده و با توجه به اتفاقات اخیر این منطقه از آرامترین نقاط کشور است که با وجود توطئه دشمن برای بر هم زدن وحدت ریشه‌های وحدت در این منطقه مستحکم است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در این جلسه با تاکید بر تأثیر ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در حل بسیاری از مشکلات و معضلات فعلی جامعه گفت: ساماندهی و حمایت از تشکل‌ها در کنار برگزاری مراسم و محافل قرآنی، ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، برگزاری کارگاه سبک زندگی قرآنی، اجرای برنامه‌های قرآن‌آموزی نیروهای مسلح، توانمندسازی و ارتقای شبکه و مراکز قرآنی و گسترش چتر حمایت از برنامه‌های قرآنی از برنامه‌های سازمان دارالقرآن کریم است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به طرح‌های این سازمان در اجرای برنامه‌های قرآنی از دغدغه‌مندی فرماندار ویژه گنبدکاووس در مباحث قرآنی تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha