اختتامیه مهرواره هوای نو ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4159014
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

اختتامیه مهرواره هوای نو ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه مهرواره هوای نو عصر روز دوشنبه، ۱۶ مردادماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

اختتامیه مهرواره هوای نو ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، دومین دوره مهرواره هوای نو با شعار در «هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم» در چهار بخش نهاد هیئت، ارکان هیئت، تولیدات هیئت و فراهیئت و در قالب ۴۱ رشته تدارک دیده شده بود که در نهایت ۶ هزار و ۸۴۷ هیئت ثبت‌نام کردند که نسبت به ثبت‌نام حدود پنج هزار هیئت در سال گذشته، افزایش مشارکت را نشان می‌دهد.

از ۱۵ هزار ۵۶۷ رشته هیئت، ۸ هزار و ۸ اثر در نهاد هیئت، سه هزار و ۵۴۶ اثر در بخش ارکان هیئت، دو هزار و ۴۷۳ اثر در بهش تولیدات هیئت، یک هزار و ۵۴۰ اثر در بخش فراهیئت شرکت کردند. برخی از هیئت‌ها در چند رشته ثبت‌نام و فعالیت‌های خود را ارسال کردند که در این مورد محدودیتی وجود نداشت.

در برگزاری این مهرواره، دو هدف مدنظر است؛ اول کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیئت و ارکان هیئت به عموم مردم به گونه‌ای که همه ایرانیان باید مخاطب هیئت باشند؛ یعنی هیئت‌ها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. دومین هدف، تلاش برای تغییر نگرش مردم به هیئت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه‌ها از هیئت است. به گونه‌ای که هیئت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه‌زنی نباشد. چهار سیاست هم در برگزاری هوای نو دنبال می‌شود. اولی پررنگ شدن نقش و حضور بانوان در هیئت است. دومین سیاست، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری فرمودند هیئت کانون جهاد تببین است و بنا شد این سیاست در همه بخش‌ها دیده شود. سوم، مشارکت و تعامل با دستگاه‌های مختلف است. چهارمین هدف این است که مهرواره هوای نو برای همه ایران است و تلاش می‌کنیم امسال به همه هیئت‌ها بپردازیم و برگزیدگان از همه شهر‌ها باشد.

داوری‌های آثار رسیده به دبیرخانه با حضور و مشارکت ۱۰۰ داور از کارشناس عرصه‌های مختلف برگزار شد و حال هوای نو بناست به ایستگاه پایانی و تجلیل از برگزیدگان برسد.

همچنین، طی روز‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مردادماه نشست‌های تخصصی برگزیدگان مهرواره هوای نو برگزیدگان تشکل‌های دینی با مسئولان فرهنگی و اجرایی کشور با موضوع نقش بانوان در هیئت‌ها و اختتامیه مهرواره هوای نو عصر روز دوشنبه، ۱۶ مردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha