تشکل‌های دینی در بحث جوانی جمعیت پای کار بیایند
کد خبر: 4161081
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

تشکل‌های دینی در بحث جوانی جمعیت پای کار بیایند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه تشکل‌های دینی در بحث جوانی جمعیت پای کار بیایند، گفت: این امر مستلزم تعریف سازوکاری مناسب و تعیین انتظارات از این تشکل‌هاست.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 17 مرداد در نشست ستاد جوانی جمعیت استان گفت: آنچه امروز در تبلیغات و واقعیت دیده می‌شود سبک زندگی چند فرزندی نیست.

وی با اشاره به برگزاری چندین نشست با متخصصان و اندیشمندان عرصه جمعیت کشور افزود: شأن، منزلت و جایگاه مادری در کشور ما به شدت تنزل پیدا کرده و لذا این امر موجب شده که علاقه به فرزندآوری در جامعه  کاهش پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: تا زمانی که شأن و منزلت جایگاه مادری را ارتقا ندهیم و جایگاهی شایسته منزلت مادری را به آن تعلق نگیرد مشوق‌های موجود تأثیر جزئی خواهد داشت اما تأثیر کلانی که انتظار داریم اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان در دهه محرم 11 هزار نشست و جلسات دینی را در سطح استان برگزار شده است و یکی از موضوعات اصلی این نشست‌ها بحث جوانی جمعیت بوده است و در مناسبت‌های مختلف موضوع جوانی جمعیت و عفاف و حجاب را در دستور کار نشست‌ها قرار دادیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اظهار کرد: در حال حاضر 740 مؤسسه و خانه قرآن و 750 هیئت مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان همکاری دارند اما تشکل‌های دینی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی در اعتبارات جوانی بحث جمعیت نادیده گرفته شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه چارچوب و تکلیف خاصی برای تشکل‌ها در این بخش تعریف شود، افزود: برای اجرای این تکلیف و چارچوب تخصصی در تشکل‌ها باید اعتباری تخصیص یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی استان در مجموع بیش از دو هزار تشکل دارد، یادآور شد: بالای 70 درصد این تشکل‌ها را می‌توانیم پای کار بیاوریم اما این امر مستلزم تعریف سازوکاری مناسب و تعیین انتظارات از این تشکل‌هاست.

انتهای پیام
captcha