دوره توانمندسازی نماز برای معلمان البرزی برگزار می‌شود
کد خبر: 4161288
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

دوره توانمندسازی نماز برای معلمان البرزی برگزار می‌شود

دوره توانمندسازی نماز به همت ستاد اقامه نماز البرز نیمه اول شهریورماه سال جاری ویژه معلمان و مربیان پرورشی استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: دوره توانمندسازی نماز ویژه مربیان پرورشی و معلمان با همکاری آموزش و پرورش و با حضور استاد مرکز تخصصی نماز در استان البرز برگزار می‌شود.

وی آشنایی با اصول مدیریت اسلامی با رویکرد فرهنگی، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، شرح وظایف ستاد اقامه نماز، نمازشناسی و نحوه برقراری ارتباط با محیط و افراد را از مهم‌ترین سرفصل‌های این دوره آموزشی برشمرد و گفت: ترویج گفتمان دینی در جامعه با محوریت موضوع نماز یک ضرورت است و مدرسه محیطی است که خمیرمایه اخلاقیات فرزندان جامعه در آن شکل می‌گیرد، لذا معلمان باید با استفاده از نقش محوری که در ذهن و روان دانش‌آموزان دارند برای ترغیب آنها به اقامه نماز تلاش کنند.

مرادی با تأکید بر نقش الگویی معلمان و تأثیر ویژه آن‌ها بر دانش‌آموزان بیان کرد: معلمان باید به نقش الگویی خود باور داشته باشند و تلاش کنند تا با رفتار و گفتار، در راستای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گام بردارند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه این دوره آموزشی نیمه اول شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: برای ترويج فرهنگ نماز اول بايد عادت دينی، سپس تعميم ايجاد كرده و سرانجام آن را عمق دهيم که با همكاری فرهنگيان در اين زمينه برنامه‌ريزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha