اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های‌ اربعین در مریوان
کد خبر: 4162412
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های‌ اربعین در مریوان

استاندار کردستان گفت: امسال اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اربعین از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز، اجرای پروژه‌ها، چهار خط کردن مسیر بهشت مصطفی اختصاص یافته است و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیروز، 22 مرداد در کارگروه مدیریت یکپارچه  دریاچه زریبار گفت: به برکت میزبانی از زائران اربعین در شهرستان مریوان اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مریوان از رهاورد اربعین همانند شهرستان مهران در ایلام در آینده در حوزه زیرساخت‌ها از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود.

استاندار کردستان با بیان این‌که در سال گذشته برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در ایام اربعین قریب به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت، بیان کرد:  امسال در این راستا  اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز، اجرای پروژه‌ها، چهار خط کردن مسیر بهشت مصطفی اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دریاچه زریوار اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و تعامل بین دستگاهی، از سال گذشته تاکنون فاضلاب هیچ روستایی به تالاب زریبار وارد نشده است.

زارعی‌کوشا با اشاره به برخورد کامل با عوامل فعال در کوره‌های زغال‌سازی در اکثر روستاهای استان خصوصا در شهرستان مریوان، افزود: در صورت مشاهده موردی جدید دستگاه‌های ذیربط در مریوان با تعامل و اهتمام جدی این مهم را پیگیری کنند.

وی با اشاره به تمرکز و  توجه مطلوب بر منابع زیست‌محیطی در مریوان، از تشکل‌های مردمی که نسبت به  مواهب الهی تعصب دارند قدردانی و بیان کرد: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های  مریوان همه مردم چه در قالب سمن‌ها،  تشکل‌ها و غیره، پای کار بودند و فرهنگ غنی کُردی و کردستان را به رخ کشیدند.

استاندار کردستان با بیان این‌که تعامل مردم و مدیران در آتش‌سوزی اخیر شهرستان مریوان بازتاب گسترده و مثبتی داشت، ادامه داد: در واقع همراهی و همدلی مردم، مدیران و متولیان، صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق کرد.

وی در ادامه گفت: با شورای عالی مدیریت بحران کشور مکاتبه و درخواست کردیم که هیچ کدام از  اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌زارها که به دلیل سوختن از آن حالت طبیعی و جنگلی عاری می‌شوند اجازه تغییر کاربری و واگذاری نداشته باشند و این مهم تصویب شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه تعهد و حیثیت علمی رسانه‌ای ایجاب می‌کند که در همه حوزه‌ها خصوصا محیط‌زیست درست و دقیق اخبار را بدون بزرگنمایی و کوچک‌نمایی‌ منتشر کنند، افزود: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های مریوان ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها سطحی و ۱۵ تا ۲۰ درصد متأسفانه به درخت‌ها و محیط ‌زیست آسیب رساند.

وی اقدامات ارزنده مسئولان و مردم در مهار آتش سوزی جنگل‌های مریوان را شایسته تقدیر و قابل ستایش برشمرد و یادآور شد:  سه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان به این شهرستان اعزام شد.

انتهای پیام
captcha