سومین دوره جشنواره «مولودخوانی نبوی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4163018
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷

سومین دوره جشنواره «مولودخوانی نبوی» در کردستان برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از برگزاری سومین دوره جشنواره «مولودخوانی نبوی» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: اختتامیه این دوره از جشنواره همزمان با جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) 18 بهمن‌ سال جاری در سطح استان برگزار خواهد شد.

ونمایی از پوستر جشنواره «مولودخوانی نبوی»

به گزارش ایکنا از کردستان، قباد میمنت‌آبادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان امروز، 25 مرداد در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره «مولودخوانی نبوی» گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از سال 62 فعالیت خود را در سطح استان شروع کرد و در حال حاضر پنج واحد در سنندج، سقز، بیجار، قروه و مریوان و یک مرکز در بانه فعال است.

وی افزود: از 317 نفر هیئت علمی در مرتبه استادیاری بهره‌مند هستیم و با شرایطی که فراهم شده 28 نفر از این اساتید به مرحله دانش‌یاری ارتقا پیدا کرده است و با این اقدام از لحاظ کیفی سطح علمی اعضای هیئت علمی ارتقاء خواهد یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: ۱۳ هزار و ۱۰۷ نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد دو هزار و 251 نفر کاردانی، ۷ هزار و 738 نفر در مقطع کارشناسی، دو هزار و 91 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و  400 نفر در مقطع دکترا، 400 نفر در دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی به تحصیل 132 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش بین‌الملل اشاره کرد و گفت: براساس پیش‌بینی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تعداد دانشجویان به 14 هزار و 155 نفر در سال تحصیلی جدید ارتقا پیدا خواهد کرد که این میزان هشت درصد افزایش در تمامی مقاطع را نشان می‌دهد.

میمنت‌آبادی ادامه داد: براساس مصوبات هیئت امنای نوزدهم دانشگاه آزاد اسلامی و اسناد بالادستی در سال گذشته مجوز باشگاه اسب و اسب دوانی، شیلات، زنبورداری، کلینیک سیار در سطح دانشکده کشاورزی و دامپزشکی را احیا کردیم.

وی از وجود دو هکتار زمین کشاورزی در سنندج و هشت هکتار در بیجار خبر داد و گفت: این زمین‌های کشاورزی قابلیت استفاده در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان را دارند و برای ارتقای ظرفیت‌های علمی - دانشگاهی و دانش جدید می‌توان از این زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به فعالیت دو مجله دانشگاهی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی از صدور مجوز برای هشت مجله جدید علمی - پژوهشی در سال تحصیلی جاری خبر داد و از این تعداد سه مجله گرید ای را کسب کردند.

وی با اشاره به ساماندهی تعداد نیروها اشاره و اظهار کرد: از نظر کمی و کیفی در بخش کارکنان و هیئت علمی در حال ارتقا و تعریف مأموریت جدید است.

میمنت‌آ‌بادی با اشاره به استقرار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در شهرک بعثت سنندج گفت: در تلاشیم تا پلی کلینیک علوم پزشکی کردستان شامل چهار کلینیک ویزیت، مامایی، ناباروری، و مراقبت در منزل را در علوم پزشکی کردستان احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه تقریب است، افزود: در این راستا مؤسسه امامت و ولایت در سطح دانشگاه تأسیس شده است که این مؤسسه در استان‌های مختلف به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج به برگزاری جشنواره «مولودخوانی نبوی» از سری جشنواره‌های امامت و مهدویت در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کردستان اشاره و اظهار کرد: در دو دوره برگزاری جشنواره مولودخوانی نبوی، استان کردستان حائز رتبه‌های برتر در سطح کشور شده است.

وی از برگزاری سومین دوره جشنواره «مولودخوانی نبوی» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: اختتامیه این دوره از جشنواره همزمان با جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) در سطح استان در 18 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

میمنت‌آبادی با اشاره به اعلام فراخوان این دوره از جشنواره فرهنگی از امروز، 26 مرداد در سطح استان بیان کرد: این دوره از جشنواره در سه بخش  آزاد، دانشجویی و علمی و پژوهشی برگزار می‌شود لذا از متقاضیان دعوت می‌شود بدون هیچ محدودیتی در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به سومین دوره از جشنواره مولودخوانی نبوی را 15 دی‌ماه عنوان کرد و یادآور شد: در اختتامیه در کنار تجلیل از نفرات برگزیده از پیشکسوتان این حوزه تجلیل خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این نشست با حضور رؤسا و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و رسانه‌های گروهی استان پوستر سومین دوره جشنواره مولودخوانی نبوی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha