ایمان انسان، اولین هدف حمله شیطان است
کد خبر: 4163185
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

ایمان انسان، اولین هدف حمله شیطان است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: ایمان، اولین چیزی است که شیطان آن را در وجود انسان نشانه می‌گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، شامگاه ۲۶ مردادماه در جمع زائران حرم امام رضا(ع) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در تمام ابعاد الهی، انسان بعد از جایگاه معصومین ساحت وجودی حضرت عباس(ع) است؛ در ایمان، تقوا، اخلاق، عمل و بصیرت دارای ارزش‌های والای الهی است به همین خاطر باب الحوائج نام دارد.

وی ادامه داد: شخصیتی پیش و پس از پدر حضرت عباس(ع) وجود نداشته و ندارد، مادرش نیز فاطمه و مشهور به ام‌البنین(س) است، این بانوی با معرفت در کنار امام علی(ع) حافظ اهل‌بیت(ع) بود.

صفایی بوشهری افزود: حضرت ابوالفضل(ع) از همان ابتدای حیاتش در مقام حمایت از خاندان رسول خدا بود، در خانه امام علی(ع) رشد کرد و نکته‌ای که از آن غفلت شده این است که از جهت علمی نیز دارای مرتبه بالایی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: حضرت عباس(ع) از نظر ظاهر به قمر بنی‌هاشم مشهور بود و از نظر شجاعت تجلی دوباره حضرت علی(ع) و از جهت خدمت به دیگران باب الحوائج بود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در توصیف شخصیت حضرت عباس(ع)، گفت: امام صادق(ع) فرمودند عموی ما عباس بسیار تیزبین و با بصیرت و کوه ایمان بود و با تمام وجود در کنار ابی عبدالله الحسین (ع) مجاهدت کرد و بسیار خوب امتحان داد و در نهایت شهید شد.

صفایی بوشهری ضمن تشریح ابعاد شخصیتی علمدار کربلا، تصریح کرد: ایمان یعنی به خدا، نظام دینی، قیامت، کلام خدا و هدایتگری رسول خدا و اهل بیت(ع) ایشان اعتقاد داشتن و خود را در محضر خدا دیدن، است.

امام جمعه بوشهر افزود: ایمان، اولین چیزی است که شیطان آن را نشانه می‌گیرد و خداوند هم به همین دلیل انسان را امتحان می‌کند. حضرت عباس(ع) در تمام صحنه‌ها کوه ایمان بود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: بصیرت به معنای بررسی خوب جریان‌ها و فریب نخوردن است، شخص دارای بصیرت رهرو حضرت ابوالفضل(ع) است. مجاهد هم یعنی کسی که برای خدا در تمامی عرصه‌ها تلاش می‌کند که بالاترین آن عرصه‌ها جهاد نظامی است.

وی گفت: ولایتمداری به معنای شناخت امام و حرکت در مسیر ایشان است، حضرت عباس(ع) در زندگی خود  کاملاً بر مدار امامت حرکت کرد. دشمن همواره به دنبال این است که در جهان اسلام و ایران ولایت‌مداری را از ما بگیرد خالی شدن جامعه از ولایت‌مداری ننگ و عار به دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر گفت: کسی که می‌خواهد رهرو واقعی حضرت عباس(ع) باشد در شرایط کنونی جامعه ولایت مدار است و اگر انسان در این امتحانات سربلند باشد همچون حضرت عباس(ع) خواهد بود.

انتهای پیام
captcha