انتشار اخباری که جامعه را به خشونت و گسست ببرد خلاف آیات قرآن است
کد خبر: 4163287
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

انتشار اخباری که جامعه را به خشونت و گسست ببرد خلاف آیات قرآن است

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها از انتشار اخبار تنش‌زا و اخباری که باعث درگیری و دو قطبی در جامعه است، پرهیز کنند، گفت: دشمن شایعه را درست می‌کند و خودی‌ها منتشر می‌کنند اخباری که جامعه را رو به خشونت و گسست ببرد انتشار این اخبار خلاف شرع و آیات قرآن کریم است.

اخباری که جامعه را رو به خشونت و گسست ببرد انتشار این اخبار خلاف شرع و آیات قرآن کریم استبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، امروز جمعه 27 مرداد ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به اولین روز از ماه صفر اشاره و اظهار کرد: طبق برخی از نقل‌های تاریخی امروز روز ورود اسرای کربلا به شام است.

امام جمعه همدان با اشاره به تأثیرگذاری خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در دو شهر کوفه و شام گفت: خطبه‌های مطرح شده در شهر کوفه تأثیر اجتماعی داشت که در شام نداشت، این خطبه‌ها در مذمت کوفیان باعث بیداری از خواب غفلت آنان شد و قیام‌هایی چون قیام توابین و قیام مختار شکل گرفت، اما در شام با آن که این خطبه‌ها آتشین‌تر بود تأثیر کمتری داشت که نیازمند تحلیل و بررسی است.

وی در بخش  دیگری از سخنانش مسئولان را به خدا ترسی و تلاش برای حل مشکلات مردم و مجاهدت دعوت کرد و گفت: یاد شهدای شاه‌چراغ را گرامی‌ می‌داریم و از سرعت عمل نیروهای امنیتی به ویژه نیروی خدماتی حرم که نماد جوان غیرتمند ایرانی و مؤمن است و غیرت و تعصب جوان ایرانی را در دفاع از ناموس و تعصب به مردم و امنیت کشور به نمایش گذاشت تقدیر می‌کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه جای سؤال اینجاست چرا در این حوادث داعش از نیروهای مهاجر استفاده می‌کند، افزود: غالبا آنها از افراد داخلی استفاده نمی‌کنند و دنبال اهداف مختلفی هستند، از اهداف آنها ایجاد تنش بین هموطنان ما با مهاجرین، اختلاف بین شیعه و سنی، ایجاد فضای التهاب و اغتشاش در کشور در سالگرد اغتشاشات سال گذشته  و... است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان با آن برنامه قبلی که سال گذشته آمدند دیگر نمی‌توانند بیایند، تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند تا دوباره داعش را که دست پرورده آمریکا است احیا کنند اما کور خوانده‌اند کسی که توانسته منطقه را کنترل کند جمهوری اسلامی و شهدای مدافع حرم چون شهید سلیمانی‌ها، و شهید همدانی‌ها و ... بوده و امروز  شاهد بیشترین هجمه‌ها نسبت به سپاه هستیم.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سپاه پاسداران بزرگترین سازمان غیر تروریستی در تمام دنیا است، گفت: اینکه برخی می‌گویند این اقدامات کار خود نظام است، حرفی بی‌اساس و مضحک است، در قضاوت‌ها و تحلیل‌ها باید بدون حب و ‌بغض سیاسی و با عقلانیت سخن گفت.

وی در ادامه به شایعات گرانی بنزین اشاره کرد و گفت: دولت رسماً اعلام کرده قصد گران کردن بنزین را ندارد و باید هم بر این وعده خود بماند و لذا باید مراقب شایعات در این زمینه باشیم.

خطیب جمعه همدان با تأکید بر اینکه رسانه‌ها از انتشار اخبار تنش‌زا و اخباری که باعث درگیری و دو قطبی در جامعه است پرهیز کنند، تصریح کرد: دشمن شایعه را درست می‌کند و خودی‌ها منتشر می‌کنند اخباری که جامعه را رو به خشونت و گسست ببرد انتشار این اخبار خلاف شرع و آیات قرآن کریم است.

وی گفت: در برخی مسائل و مشکلات جامعه  اگر نیاز به اقدام قانونی است می‌توان از مجاری قانونی آن را پیگیری کرد، نباید فریب بازی رسانه‌ای دشمن را بخوریم و همان کاری را که آنها می‌خواهند را ما انجام دهیم.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان از استان‌هایی است که در مسیر زائران اربعین است و 17 استان از همدان عبور می‌کنند، گفت: استان همدان از استان‌های برجسته در عرصه خدمت رسانی به زائران اربعین است این انتظار از مسئولان وجود دارد که در عرصه خدمت به زائران و فعالیت موکب داران تسهیل‌گری کند.

وی به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: شورای عالی مساجد و امور مساجد ما برنامه‌های خوبی را برای  مساجد طراحی کردند و این نیازمند این است که متولیان مساجد همراهی کنند؛ هر جا هیئت امنا، دغدغه‌مند بوده و در کنار ائمه جماعت حضور داشته، مسجد نیز فعال‌تر و موفق‌تر بوده است، امروز باید مسجد در محلات محوریت داشته باشد و مدیریت اجتماعی محله بر عهده مسجد باشد، در مدیریت مساجد از ظرفیت جوانان استفاده شود.

 

انتهای پیام
captcha