برگزاری جشنواره غذای حلال در منچستر انگلیس
کد خبر: 4163885
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

برگزاری جشنواره غذای حلال در منچستر انگلیس

بزرگترین جشنواره غذای حلال اروپا برای دومین سال در منچستر انگلیس برگزار شد و طی آن هزاران بازدیدکننده از غذاهای حلال از کشورهای مختلف سراسر جهان لذت بردند.

به گزارش ایکنا به نقل از منچستر ایونینگ نیوز، بزرگترین جشنواره غذای حلال اروپا برای دومین سال با استقبال هزاران بازدیدکننده در منچستر برگزار شد.

این رویداد که روز شنبه در مرکز نمایشگاهی Bowler's در ترافورد برگزار شد، حدود 15000 بازدیدکننده را جذب کرد که برای لذت بردن از تنوع غذاهای حلال و سبک زندگی اسلامی آمده بودند.
 
بلال خان، برگزارکننده و مدیر جشنواره فستیوال غذای حلال گفت: بازگشت این رویداد برای ما امری فوق‌العاده بود. ما سال گذشته این برنامه راه‌اندازی کردیم و واضح است که اکنون افراد بیشتری به آن علاقه دارند. در حال حاضر فرهنگ‌های مختلف بیشتری به آن علاقه‌مند شده‌اند.
 
بخش داخلی نمایشگاه بر انواع برندهای سبک زندگی حلال تمرکز داشت. همچنین در بخش «نمایشگاه اینستاشاپ مسلمانان»، غذاهای لذیذ، دکور خانه، هنر و صنایع دستی، مد و زیبایی به نمایش گذاشته شد.
 
رویداد اصلی در بخش بیرونی محل برگزاری بود که در آن انواع مختلف غذای حلال ویتنامی، فیوژن ژاپنی، فلسطینی، پاکستانی و کارائیب عرضه شد. تعداد زیاد بازدیدکنندگان باعث دلگرمی برگزارکنندگان شد که در نظر دارند جشنواره را به سه روز در سال آینده تمدید کنند.
 
بلال خان گفت: خیلی هیجان‌انگیز است، ما باید در سال آینده مدت این نمایشگاه را به سه روز افزایش دهیم. وی افزود: آمدن به منچستر بسیار خوشایند بود، به نظر می‌رسد که جامعه واقعاً با هم همدل هستند و آماده بودند چیزهای جدیدی را امتحان کنند. مردم می‌خواهند بیشتر در مورد غذای حلال بیاموزند و این شگفت‌انگیز است. غذای حلال در حال فراگیر شدن است و اینجاست که می‌خواهیم از همه اقشار جامعه دعوت کنیم که بیایند و آن را تجربه کنند و کلیشه‌های معمولی را که در مورد غذای حلال و جامعه مسلمانان وجود دارد از بین ببریم.
 
جشنواره حلال در منچستر تنها جشنواره‌ای نیست که در بریتانیا برگزار می‌شود. جشنواره غذای حلال لندن (LHFF) معمولاً در ماه سپتامبر هر سال برگزار می‌شود و هزاران دوستدار غذا را به خود جذب می‌کند.
 
انتهای پیام
captcha