دانش‌آموزان با کارگروهی در فضا‌های معنوی منادی قرآن در کشور باشند
کد خبر: 4164029
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

دانش‌آموزان با کارگروهی در فضا‌های معنوی منادی قرآن در کشور باشند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد بسترها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها از اهداف برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی است، گفت: دانش‌آموزان با انجام کارگروهی در فضا‌های معنوی منادی قرآن در کشور باشند.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امروز در آئین اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور در رشته‌های پژوهشی بخش پسران، رسیدن دانش‌آموزان به مرحله پایانی مسابقات را ارزشمند دانست و اظهار کرد: امسال و در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور در سامانه مسابقات ثبت‌نام کردند که این رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات، افزود: ایجاد بسترها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها از اهداف برگزاری مسابقات است و با اجرای این مسابقات قصد داریم تا زمینه حضور تمامی علاقه‌مندان به قرآن کریم در تمام رشته‌ها را فراهم کنیم تا در این عرصه کسی جا نماند و تمام دانش‌آموزان فعالیت داشته باشند و هدف تربیت صحیح فرزندان است.

باقری مسابقات را ابزاری برای جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: دانش‌آموزان با انجام کارگروهی در فضا‌های معنوی منادی قرآن در کشور باشند.

وی به لزوم ایجاد زمینه‌های پرورش استعداد‌های قرآنی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در آموزش و پرورش سعی داریم تا با انتخاب آموزش‌های مناسب شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در مسابقات فراهم کنیم و این گامی در راستای پرورش استعداد قرآنیان در این عرصه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ قرآن را از دیگر اهداف این مسابقات دانست و اظهار کرد: مسابقات قرآن زمینه تقویت و شناخت توانایی‌ها و استعداد‌های قرآنی جوانان و نوجوانان را فراهم می‌کند و ما تمام تلاشمان را در زمینه بکار می‌گیریم.

باقری در پایان خطاب به دانش‌آموزان، گفت: در مسابقات قرآنی هیچ بازنده‌ای نداریم و هرکس با هر امتیازی که در این مسابقات نورانی حضور یافته برنده است و اصل این مسابقات ایجاد آمادگی روحی و معنوی برای تک تک دانش‌آموزان است.

انتهای پیام
captcha