گردهمایی دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت اسلامی در رویداد بین‌المللی کربلا
کد خبر: 4164387
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
حجت‌الاسلام محمدی‌دوست اعلام کرد:

گردهمایی دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت اسلامی در رویداد بین‌المللی کربلا

به همت مؤسسه نور مبین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با مشارکت جمعی از نهادهای دولتی و مردمی ایران و عراق، نخستین گردهمایی فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در ایام اربعین امسال در کربلا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر محمدی‌دوست، مدیر عامل مؤسسه بین‌المللی نور مبین

به گزارش ایکنا، نخستین گردهمایی فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در ایام اربعین امسال در عراق برگزار می‌شود. این رویداد مخصوص دست‌اندرکاران مدارس، معلمان و فعالان در زمینه آموزش و پرورش اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر محمدی‌دوست، مدیر عامل مؤسسه بین‌المللی نور مبین و مسئول برگزاری رویداد «با مدارس حسینی تا تمدن مهدوی» در گفت‌وگو با ایکنا درباره این برنامه گفت: در راستای ضرورت ایجاد مدارس و مراکز اسلامی و پرداختن به تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و نقش آن در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی، تصمیم گرفتیم در جایی که بیشترین عاشقان اهل بیت(ع) و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت اسلامی حضور دارند یعنی گردهمایی اربعین این رویداد را برگزار کنیم.

میزبانی کربلا از فعالان تعلیم و تربیت اسلامی جهان 

محمدی‌دوست ادامه داد: مخاطبان این همایش فعالان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اسلامی در کشورهای مختلف هستند. مصرف‌کنندگان فرآیند تعلیم و تربیت اسلامی نیز دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها هستند. به گفته وی آموزش اسلامی شامل عقاید، احکام، اخلاق و ... است اما تعلیم و تربیت اسلامی یعنی پرورش نسل آینده بر اساس اصول و روش اسلامی و اداره مدارس و مراکز آموزشی به شیوه‌ای که در آثار بزرگانی همچون شهید مطهری تبیین شده است.

وی افزود: در مسیر نجف به کربلا و در خود کربلا برای مخاطبان جوان و نوجوان در موکب‌ها کارهای فرهنگی و آموزشی مختلفی انجام می‌شود اما این برنامه مخصوص بانیان مدارس و مجتمع‌های اسلامی و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش اسلامی هستند.

مسئول برگزاری رویداد «با مدارس حسینی تا تمدن مهدوی» ادامه داد: این رویداد در یکی از مدارس بزرگ شهر کربلا برگزار می‌شود و یک دبیرخانه دائمی، برنامه‌ریزی را برعهده دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین قسمت‌های این برنامه نشستی است که روز دوشنبه، سیزده شهریور با مشارکت فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در عراق برگزار می‌شود و اداره آموزش و پروش کربلا میزبان این نشست است. همچنین از 11 تا 17 شهریور نمایشگاهی از فعالیت مدارس و مراکز اسلامی در محل این همایش برپا می‌شود.

دغدغه مشترک فعالان آموزش و پرورش اسلامی

حجت‌الاسلام محمدی‌دوست افزود: برای رسیدن به جامعه مهدوی و تمدن اسلامی باید کودکان از سنین مدرسه یعنی از 5 تا 18 سالگی در مدارسی تحصیل کنند که فضای آن اخلاقی، دینی و آکنده به حب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: از آنجا که با فعالان عراقی دغدغه مشترک داریم، به همت مؤسسه نور مبین با مشارکت مدارس اسلامی عراق و ایران، تشکل‌ها و کانون‌های دولتی و غیردولتی دو کشور و برخی کشورهای دیگر این رویداد را به‌صورت مشترک برگزار می‌کنیم. برای تحقق این برنامه، طرف عراقی میزبانی را بر عهده گرفت. همچنین تعیین مکان، تخصیص امکانات، تهیه بروشورها به سه زبان، راه‌اندازی صفحات شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی،  دعوت‌نامه‌ها و دیگر اقدامات مقدماتی انجام شد.

به گفته وی در این رویداد علاوه بر برگزاری همایش و نمایشگاه، فعالان تعلیم و تربیت اسلامی در جهان با یکدیگر دیدار می‌کنند و تجربیات خود را با هم به اشتراک می‌گذارند. دعوت‌شدگان در یک توافق اعلام آمادگی می‌کنند در یک سال آینده فعالیت خود را در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی ادامه و سال آینده گزارشی در این زمینه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به زبان‌های عربی، فارسی، انگلیسی و اسپانیولی انجام شده و فعالان از قبل شناسایی شدند و تعاملات لازم برای حضور آنها انجام شده است.

این برنامه در کربلای معلی، حی البلدیه، خیابان نهر، مقابل فروشگاه‌ رعد الشوک، مدرسه التکامل برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی: https://ifoiet.com/ مراجعه کنند. 

فعالان مدارس اسلامی تا تمدن مهدوی تعلیم و تربیت اسلامی

گفت‌وگو از محسن حدادی 

انتهای پیام
captcha