شورای جهانی کلیساها سرکوب آزادی‌های دینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
کد خبر: 4164592
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

شورای جهانی کلیساها سرکوب آزادی‌های دینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

شورای جهانی کلیساها با صدور بیانیه‌ای سرکوب آزادی‌های دینی و جلوگیری از حضور هزاران نفر در کلیسیای جبل طور در ناصره توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شورای جهانی کلیساها پس از ممانعت از ورود هزاران نفر به کلیسای جبل طور در ناصره، برای جشن گرفتن عید تجلی، اشغالگران صهیونیست را به سرکوب آزادی دینی متهم کرد.

شورای جهانی کلیساها به همین منظور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه گذشته، اشغالگران صهیونیست مانع از رسیدن هزاران نفر به بالای جبل طور و کلیسای آن برای جشن عید تجلی شده است.

این شورا که شامل هزاران کلیسا در سراسر جهان است، ممانعت از ورود نمازگزاران به کلیسا برای جشن گرفتن عید را نقض آزادی عبادت دانست.

براساس اعلام وب سایت اسرائیلی Ynet حداقل یک هزار خودرو پشت ایست‌های بازرسی‌هایی که توسط پلیس اسرائیل راه اندازی شده بود، در راه رسیدن به کلیسا منتظر مانده بودند و با دو ساعت و نیم تأخیر به مقصد رسیدند.

شورای جهانی کلیساها شامل 349 کلیسا از سراسر جهان است که 590 میلیون پیرو دارند. مقر اداره شورا در مرکز جهانی در ژنو، سوئیس واقع شده است.

پیشتر هم روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشته بود که مسیحیان فلسطینی در شهرهای قدس و بیت لحم، با توجه به کم شدن جمعیت آن‌ها، درخواست کمک دارند. این درحالی است که با اقدامات تبعیض‌آمیز اسرائیل و مشکلات اقتصادی ناشی از اقدامات اشغالگران نیز مواجه هستند.

برآوردها حاکی از آن است که تعداد مسیحیان فلسطینی به 2.3 میلیون نفر برسد که اکثریت مطلق آن‌ها در خارج از فلسطین زندگی می‌کنند.

درصد مسیحیان در فلسطین اشغالی از یک درصد تجاوز نمی‌کند. این درحالی است که تا قبل از سال 1948 آن‌ها 11.2 درصد از جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام
captcha