درخشش خراسان‌شمالی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور
کد خبر: 4165495
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
در رشته نهج‌البلاغه فرهنگیان

درخشش خراسان‌شمالی در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از درخشش فرهنگی استان در چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور خبر داد.

قرآنمحمد مهدی جوان جعفری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: 6 فرهنگی از خراسان شمالی به مرحله کشوری چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز  که در مشهد مقدس برگزار شد، راه یافتند.

وی با بیان اینکه راه‌یافته‌گان به مرحله کشوری در رشته‌های حفظ کل قرآن، 10 جزء، قرائت قرآن، احکام و نهج‌البلاغه بودند، افزود: حسن حیدرپور، «معاون مدرسه ابتدایی وحدت 2 بجنورد» مقام اول کشوری را در رشته نهج‌البلاغه کسب کرد.

جوان جعفری با اشاره به برپایی بخش آوایی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در کرمانشاه و بخش پژوهشی در مشهد مقدس، یادآور شد: در مجموع ۱۲ دانش‌آموز دختر و پسر به چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله کشوری اعزام ‌شدند که متأسفانه هیچ‌کدام نتوانستند امتیازهای لازم را در بخش کشوری کسب کنند.

وی گفت: در خراسان‌شمالی در مجموع ۱۲۱ هزار دانش‌آموز در ۱۵ رشته نام‌نویسی و رقابت کردند که در نهایت ۵۰ هزار نفر به مرحله آموزشگاهی، ۶۳۷ نفر شهرستانی و ۱۴۸ نفر هم به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha