فاصله مشهد تا شیراز با هواپیما
کد خبر: 4166915
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

فاصله مشهد تا شیراز با هواپیما

اهالی مشهد و بسیاری از مسافران این شهر، معمولا به‌عنوان دومین مقصد گردشگری خود شیراز را انتخاب می‌کنند. ازاین‌رو پرواز مشهد به مقصد شیراز جزء پرطرفدارترین سفرهای هوایی این شهر به‌حساب می‌آید.

فاصله مشهد تا شیراز با هواپیما

چرا بسیاری از افراد به‌دنبال رزرو پرواز مشهد به شیراز هستند؟ مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای توریستی ایران است و افراد زیادی به‌قصد زیارت یا سیاحت یا هر 2 هدف راهی این شهر می‌شوند.

اهالی مشهد و بسیاری از مسافران این شهر، معمولا به‌عنوان دومین مقصد گردشگری خود شیراز را انتخاب می‌کنند. ازاین‌رو پرواز مشهد به مقصد شیراز جزء پرطرفدارترین سفرهای هوایی این شهر به‌حساب می‌آید.

اما سفر هوایی از مشهد به شیراز چند کیلومتر است و چقدر طول می‌کشد؟ چرا انتخاب هواپیما برای این سفر بهتر از روش‌های زمینی است؟ برای آگاهی از این موارد تا انتها با ما همراه باشید.

فاصله هوایی مشهد تا شیراز

مسیر هوایی مشهد تا شیراز حدودا 993 کیلومتر بوده و با در نظر گرفتن این فاصله باید گفت این سفر تقریبا یک ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. یعنی سفر هوایی به شیراز اگر به‌صورت رفت‌ و برگشتی باشد؛ تنها 3 ساعت از زمان شما را می‌گیرد.

با این حساب افراد می‌توانند به‌راحتی پس از زیارت و دیدن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مشهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به شیراز برسانند. در این شهر نیز جاذبه‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر شخص باید حداقل یک‌بار سفر به آن را در برنامه خود قرار‌ دهد.

فاصله مشهد تا شیراز با هواپیما

مزایای سفر هوایی از مشهد به شیراز 

راه‌های مختلفی وجود دارد که ساکنین استان فارس و گردشگران می‌توانند از طریق آنها به شیراز سفر کنند؛ اما چرا بیشتر افراد سفر هوایی را نسبت به دیگر روش‌ها ترجیح می‌دهند؟ مهم‌ترین علت آن کوتاه‌شدن زمان رسیدن به مقصد است.

درصورتی‌که یکی از راه‌های زمینی مانند سفر با خودرو شخصی، قطار یا اتوبوس را انتخاب کنید؛ زمان زیادی را در طول مسیر از دست خواهید داد. این مسئله باعث خستگی زیاد شما شده و باعث می‌شود نتوانید به‌خوبی از زمان چند روزه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید؛ استفاده کنید.

رزرو بلیط هواپیما به افراد کمک می‌کند تا در مدتی کوتاه، بدون اینکه متوجه مسافت طولانی بین این 2 شهر شوند؛ خود را به شیراز برسانند و در همان روز، گشت‌وگذار در این شهر را شروع کنند.

چرا سفر به شیراز؟

شهر شیراز پر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و زیبا است. در این شهر می‌توانید در کنار جاهای دیدنی، سری به مقبره شاعران بزرگ ایرانی یعنی حافظ و سعدی بزنید. بازدید از موزه‌ها نیز برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌تواند بسیار جذاب باشد.

به‌طور کلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز می‌توان به باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف‌آباد، مسجد وکیل، حمام وکیل، آرامگاه شاه‌چراغ، دروازه قرآن، مسجد نصیرالملک، باغ جهان‌نما، آرامگاه خواجوی کرمانی، خانه زینت‌الملک، ارگ کریم  ‌خان زند، مسجد عتیق شیراز، بازار مسگرها و پارک کوهستانی دراک اشاره کرد.

 اگر ساکن مشهد هستید و  به شیراز سفر کرده‌اید؛ برای بازگشت خود بهتر است بلیط هواپیما شیراز مشهد را رزرو کنید. با این کار در زمانی کوتاه به شهر خود می‌رسید و خستگی سفر در تنتان نمی‌ماند.

قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد

برای خرید بلیط هواپیما معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید. به‌طور کلی سفر هوایی نسبت به دیگر روش‌های مسافرت از هزینه بالاتری برخوردار است. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان با استفاده از راه‌کارهای مختلف، بلیط شیراز مشهد یا بالعکس را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کرد؟ در ادامه با راه‌کارهای مهمی آشنا می‌شویم.

خرید بلیط هواپیما چارتری

اگر به‌دنبال رزرو پرواز مشهد به شیراز با قیمتی مناسب هستید؛ بلیط چارتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نوع بلیط توسط آژانس‌های هواپیمایی خریداری شده و معمولا با قیمتی مناسب عرضه می‌شود.

البته در زمان‌هایی که پرواز از شیراز به مشهد یا بالعکس شلوغ باشد، بین بلیط‌های سیستمی و چارتر تفاوت قیمت زیادی وجود ندارد. اما در روزهای خلوت سال این میزان می‌تواند بسیار زیاد باشد و تاثیر فراوانی روی کاهش هزینه‌های سفر بگذارد.

 خرید بلیط لحظه ‌آخری

بلیط‌های لحظه آخری معمولا از نوع چارتر هستند و در ساعات پایانی باقی‌مانده تا سفارش در دسترس مسافران قرار می‌گیرند. برای رزرو بلیط هواپیما شیراز مشهد یا بالعکس با کمترین قیمت، می‌توانید از این نوع استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در روزهای شلوغ سال و زمانی که تقاضا برای بلیط لحظه آخری زیاد باشد؛ این نوع بلیط با قیمت خیلی بالایی به‌فروش می‌رسد. پس از این ترفند تنها در روزهای معمولی و  غیرتعطیل می‌توانید استفاده کنید.

بررسی قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف

در کشور ما چندین ایرلاین فعال وجود دارد که هر کدام قیمت خاصی برای بلیط‌های خود در نظر می‌گیرند. ایرلاین‌های مشهور معمولا تقاضای بیشتری در بین مسافران دارند و به همین دلیل نیز نرخ بلیط آنها بیشتر است.

در مقابل ایرلاین‌هایی با شهرت کمتر، برای جذب مسافر معمولا قیمت مناسب‌تری برای پروازهای خود  در نظر می‌گیرند. پس می‌توانید با استفاده از این شرایط، بلیط خود به مقصد شیراز را با قیمت کمتری خریداری کنید.

البته این مسئله همیشه اعتبار 100 درصدی ندارد و شما باید انواع بلیط ایرلاین‌های مختلف را از طریق سایت یا اپلیکیشن‌های متفاوت بررسی کرده و سپس برای خرید بلیطی با کمترین قیمت اقدام کنید. برای این کار می‌توانید از وب‌سایت اسنپ‌ تریپ کمک بگیرید.

جمع‌بندی

پرواز مشهد به شیراز یا بالعکس حدودا یک‌ساعت‌‌ونیم طول می‌کشد. این موضوع باعث شده بسیاری از افراد برای سفر مشهد به سمت شیراز راه‌ هوایی را انتخاب کنند. کوتاه بودن مسیر اولین و مهم‌ترین مزیت این کار به‌حساب ‌می‌آید.

با وجود اینکه انتخاب سفر هوایی از مشهد به شیراز هزینه بالایی برای مسافران به‌همراه دارد بسیاری از گردشگران برای راحتی بیشتر و بهره‌مندی کامل از زمان سفر خود، راه هوایی را ترجیح می‌دهند.

برای کاهش هزینه‌های سفر هوایی از مشهد به شیراز می‌توانید از بلیط‌های چارتر یا لحظه آخری استفاده کنید. خرید بلیط از مجموعه‌های معتبری مانند اسنپ‌ تریپ نیز به کاهش هزینه‌ بلیط کمک می‌کند. ‌

سوالات متداول

فاصله مشهد تا شیراز با هواپیما چقدر است؟

فاصله هوایی بین این 2 شهر 993 کیلومتر است و سفر با هواپیما از مشهد تا شیراز حدودا یک‌ساعت‌ونیم طول می‌کشد.

قیمت بلیط هواپیما از شیراز به مشهد چقدر است؟

هزینه رزرو بلیط هواپیما معمولا بسته به زمان سفر متفاوت است. در تعطیلات نوروز و به‌طور کلی نیمه اول سال معمولا باید مبلغ بیشتری برای تهیه بلیط پرداخت کرد.

چگونه بلیط ارزان مشهد به شیراز تهیه کنیم؟

استفاده از بلیط‌های چارتری و لحظه آخری به شما کمک می‌کند تا بلیط سفر به شیراز را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

منبع: این مطلب رپورتاژآگهی است و توسط تیم تحریریه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تهیه نشده است.

   

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - ۱۹:۰۳
0
2
خوبه
captcha