مهم‌ترین رسالت معلمان در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 4167434
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تشریح کرد؛

مهم‌ترین رسالت معلمان در سال تحصیلی جدید

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد گفت: مهمترین وظیفه یک معلم آگاهی‌بخشی، روشنگری، شناسایی، هدایت و شکوفاسازی ظرفیت‌های متنوع وجودی دانش‌آموزان بوده که مهم‌ترین فاکتور برای تحقق این مهم، بصیر بودن است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیسیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص مهم‌ترین موارد مدنظر معلمان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مهمترین وظیفه معلم، آگاهی‌بخشی، روشنگری، شناسایی، هدایت و شکوفاسازی ظرفیت‌های متنوع وجودی دانش‌آموزان بوده که مهم‌ترین فاکتور برای تحقق این مهم، بصیر بودن است.

وی با بیان اینکه در فرایند تعلیم و تربیت و بستر یاددهی و یادگیری، معلم بهترین الگوی تربیتی برای دانش‌آموزان است، بیان کرد: دانش‌آموز با نگاه به سیره عملی، اخلاقی و گفتاری معلم در کنش‌های مختلف فردی و اجتماعی الگو‌برداری می‌کند و او را سرمشق اخلاق و رفتار خویش قرار می‌دهد، چراکه معلم را سرآمد و والاترین شخصیت می‌داند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، تبدیل دانش به معرفت را یکی از ویژگی‌های معلم الگوساز دانست و تصریح کرد: علم و دانش بزرگ‏ترین آفریده خداوند است، از این‌رو، کسانی که در فرآیند علم‌آموزی سهیم هستند، انسان‏های شریفی بوده و جایگاه آنها نیز جایگاه رفیعی است.

موسوی‌نژاد صداقت و درستی، توانمندسازی، مشارکت‌پذیری، برخورداری از اعتماد به‌نفس، تعهد و پایداری، تمایل به یادگیری، کارآفرین، خلاق و مبتکربودن، بینش و بصیرت داشتن و توانایی الهام‌بخشی را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مدیران توانمند مدارس در بهارستان علم ادب برشمرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، بر افزایش نشست‌های مدیران به‌منظور تبادل تجربیات تأکید کرد و افزود: مدیران مدارس عمود اصلی خیمه تعلیم و تربیت و حلقه اتصال بین بخش‌های آموزشی و اداری به‌شمار می‌روند و مدارس، مراکز تعلیم و تربیت و تزکیه هستند.

وی با بیان اینکه معلم باید کمک کند تا دانش‌آموز هویت اصلی خود را بازیابد و این امر در فرآیند تعلیم و تربیت سال تحصیلی جدید بسیار مورد توجه خواهد بود، گفت: آموزش عملی احکام دینی در مدارس به شرطی که توصیه همراه با معرفت باشد، پذیرش آن توسط دانش‌آموزان راحت و  آسان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha