آغاز هفتمین نشست بین‌المللی علمی اربعین در کربلا
کد خبر: 4167538
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

آغاز هفتمین نشست بین‌المللی علمی اربعین در کربلا

نشست علمی بین‌المللی بررسی پدیده اربعین با ارائه 98 مقاله از داخل و خارج از عراق کار خود را در کربلا آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، هفتمین نشست علمی اربعین امروز از سوی مدیریت کل آستان مقدس حسینی در کربلا آغاز به کار کرد. این نشست با تلاوتی آیاتی چند توسط کریم منصوری قاری بین‌المللی ایران آغاز شد. 

در ابتدای این همایش عبدالامیر القریشی، مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در سخنانی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین امروز به یکی از شاخصه‌های فرهنگ‌سازی امت اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: میلیون‌ها نفر برای زائران عزیز و گرانقدر حسین (ع) فداکاری و با جان و دل خدمت می‌کنند تا در دنیایی که ارزش‌های مادی بر آن مسلط است، فرهنگ حسینی(ع) را ترویج دهند.

وی افزود: زیارت اربعین به حماسه بی‌نظیر جهانی تبدیل شده که مرزهای جغرافیایی و تفاوت‌های قومیتی را درنوردیده است.

القریشی ادامه داد: بشریت امروز نیاز سیاسی به الگوبرداری از ارزش‌های شرافت و کرامت زیارت اربعین دارد. وی افزود: ما می‌خواهیم که اربعین اشک‌ها و عزاداری‌ها را به درختی نیرومند تبدیل کند تا شگفت‌انگیزترین تصویر استواری و سرکشی را به تصویر بکشد و در برابر ظالمان معاصر که می‌خواهد مردم را از فطرت الهی خود منحرف کنند ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: انسانیت نیاز به بهره بردن از این دریای الهی دارد و آگاهی و شناخت از حقانیت حسین(ع) از شرایط لازم است. وی تأکید کرد: ما امروز از برکات اربعین یاد می‌کنیم و فداکاری‌های بزرگی را که در این راه انجام شده به یاد می‌آوریم. ما با همکاری تعدادی از دانشگاه‌های عراق  شامل دانشگاه دیاله، واسط و بابل، موکب‌های فرهنگی را برای مبارزه با پروژه‌های غربی که سعی در تحریف اسلام و آموزه‌های  سهله آن دارند، ترتیب داده‌ایم.

به گفته وی 98 مقاله از داخل و خارج عراق برای این همایش پذیرفته شده تا در دو روز متوالی مورد بحث قرار گیرد.

آغاز هفتمین نشست علمی اربعین در کربلا

آغاز هفتمین نشست علمی اربعین در کربلا

آغاز هفتمین نشست علمی اربعین در کربلا

آغاز هفتمین نشست علمی اربعین در کربلا

آغاز هفتمین نشست علمی اربعین در کربلا

 

انتهای پیام
captcha