هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان برگزار می‌شود
کد خبر: 4169038
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان برگزار می‌شود

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از برگزاری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب خاطرات «عیسی جبهه مقاومت» با حضور مهمانانی از کشورهای جبهه مقاومت از جمله برنامه‌های مهم این اجلاسیه است.

احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار از رونمایی کتاب خاطرات «عیسی جبهه مقاومت» با حضور مهمانانی از کشورهای جبهه مقاومت خبر داد.

ریواده ادامه داد: علاوه بر این کتاب، همزمان با برپایی هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دامغان از تمبر یادبود خدمات «عیسای مقاومت» نیز رونمایی خواهد شد.

وی، حجت‌الاسلام عیسی طباطبایی را یکی از چهره‌های شاخص جبهه مقاومت برشمرد و افزود: وی متولد دامغان و از چهره‌های اثرگذار و مورد وثوق جبهه مقاومت است که در گذشته نماینده امام راحل(ره) و هم اکنون نیز نماینده رهبری معظم انقلاب است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه وی منشأ خیر و برکت برای جبهه مقاومت و به‌ویژه شیعیان جنوب لبنان بود، اظهار کرد: وی از اساتید سیدعباس موسوی، دبیرکل فقید حزب الله لبنان بوده و مؤسس شبکه المنار است.

ریواده با بیان اینکه حجت‌الاسلام عیسی طباطبایی در بین شیعیان لبنان از یک مرجعیت برخور دارند، متذکر شد: وی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در بین شیعیان دارای یک مرجعیت هستند که در این راستا راه‌اندازی ۲۶ مرکز اجتماعی، تأسیس شبکه تلویزیونی المنار، ایفای نقش مرجعیتی در رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی شیعیان‌ لبنان از دیگر خدمات این نخبه هم استانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: حجت‌الاسلام عیسی طباطبایی از افتخارات استان سمنان هستند که انتظار است تا رسانه‌ها بیشتر به معرفی و شناساندن بیشتر این نخبه هم‌استانی و بیان خدمات وی بپردازند.

وی از برگزاری هشتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در شب شهادت امام رضا(ع) در تالار همایش‌های دانشگاه دامغان خبر داد و افزود: در اولین دوره این اجلاسیه از یک جمع محدود و با ابتکار جمع کوچکی در یکی از روستاهای دامغان آغاز شد و امروز به یک اجلاسیه بزرگ بین‌المللی تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان برگزاری این اجلاسیه را توجه به هندسه محور مقاومت و تجلیل از فعالان حوزه مقاومت خود مصداقی از مصادیق ولایتمداری مردم این استان برشمرد.

به گفته وی؛ باید افراد گمنام فعال در جبهه مقاومت را معرفی کرد که شهید شاطری از افتخارات استان است و خود از مصادیق برجسته مجاهدت در غربت است.

ریواده از برپایی بخش دوم این رویداد بین‌المللی در مشهد مقدس و با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این رویداد نیز در حرم مطهر امام رضا(ع) و در تالار قدس آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه اجلاسیه در دامغان با پیام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله  لبنان آغاز می‌شود، یادآور شد: قرائت پیام مشاور رهبری معظم انقلاب در امور بین‌الملل، تجلیل از تعدادی از نخبگان جبهه مقاومت، تجلیل از علامه عیسی طباطبایی که خود از افتخارات استان سمنان و یکی از مجاهدان جبهه مقاومت است، رونمایی از تمبر یادبود اجلاسیه، رونمایی از کتاب خاطرات علامه طباطبایی از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است.

به گفته ریواده؛ سخنران اصلی اجلاسیه در دامغان، وزیر امور خارجه خواهد بود و  امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، معاون فرماندهی انتظامی کشور، حضور ۱۰ مهمان در سطح دبیرکل، معاون دبیرکل و یا رئیس کمیسیون در حوزه مقاومت تشکل‌های مرتبط با محور مقاومت از دیگر مهمانان اجلاسیه هشتم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر لزوم شناساندن چهره‌های شاخص مقاومت تأکید کرد و گفت: افراد شاخص زیادی به صورت گمنام در این جبهه فعالیت می‌کنند که باید این سرمایه‌های ارزشمند را بیش از پیش به جامعه و نسل جوان معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha