شکل‌گیری شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در یزد
کد خبر: 4169283
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

شکل‌گیری شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از راه‌اندازی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی به ریاست امام جمعه و نایب رئیسی استاندار در این استان خبر داد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداحسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به راه‌اندازی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان گفت: بر اساس دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تشکیل این شورا در استان‌ها، اولین جلسه شورا در 31 تیرماه در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان رئیس، مهران فاطمی استاندار یزد به عنوان نایب رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر و همچنین دستگاه‌های مرتبط و تعدادی از فعالان قرآنی در این شورا عضویت داشته و در جلسات حضور دارند و تصمیمات لازم در حوزه قرآن و عترت اتخاذ خواهد شد.

عابدی افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی، هماهنگی بین دستگاه‌ها در حوزه قرآن و عترت و برنامه‌ریزی برای هماهنگی و ساماندهی طرح‌های قرآنی تا از بعضی موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود، ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه قرآن و عترت و سایر نهادها از جمله اهدافی است که در این شورا دنبال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در اولین نشست شورا طرح «چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم» در دستور کار قرار گرفت و موارد لازم مطرح شد. در دومین نشست که هفته‌ گذشته، نیمه دوم شهریورماه برگزار شد، جلسات خانگی قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام
captcha