دانش‌آموزان با پشتکار از حریم قرآن و اسلام دفاع کنند
کد خبر: 4170668
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
استاندار گیلان تأکید کرد:

دانش‌آموزان با پشتکار از حریم قرآن و اسلام دفاع کنند

اسدالله عباسی خطاب به دانش‌آموزان گفت: حتماً سیره و مشق عشق شهدا و وصایای آنان را بخوانید زیرا شهدا با سلاح ایمان و اعتقاد از میهن‌مان دفاع جانانه کردند، امروز هم شما نوجوانان و دانش‌آموزان با پشتکار و تلاش‌هایتان باید از حریم اسلام و قرآن دفاع کنید.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، اول مهرماه در آیین نواختن زنگ مهر که در هنرستان شهید چمران رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مهرماه و آغاز سال تحصیلی همواره برای ما یادآور خاطرات نشاط است زیرا زنگ مدرسه همواره با شور، شادی و نشاط شما جوانان و نوجوانان همراه است.

وی افزود: در ۳۱ شهریورماه ۵۹ دشمنان به کشور ما حمله کردند که باید سرگذشت ایثار و رشادت و شجاعت رزمندگان را در خاطرات آنان بخوانید، عزیزانی که روزی قدمتگاهشان این مدرسه بود اما احساس تکلیف کردند و به جبهه رفتند و به مقام شهادت رسیدند.

استاندار گیلان گفت: امروز آنان که شعار رنگین زن، زندگی و آزادی را القا می‌کنند، در آن زمان تمام تجهیزات‌شان را در اختیار صدام گذاشتند تا به کشور ما حمله کند، اما در همان جنوب ماندند و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد.

عباسی بیان کرد: بدانید تجاوز و ظلم و ستم استکبار فقط به جنگ خلاصه نشد، دشمنان سال‌ها تلاش کردند کشور ما را به چالش بیاندازند اما نتیجه نگرفتند چون مبانی و اصول اسلامی ما در انقلاب شکل گرفت، امام(ره) حرکتی را آغاز کرد که این حرکت به سوی جهانی شدن برود.

وی با اشاره به مردمی بودن دولت و دیپلماسی موفق کشور و سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: رئیس‌جمهور کشور سال گذشته در مرکز استکبار جهانی با بالابردن تصویر حاج قاسم سلیمانی فریاد رسای مظلومیت شهدا و ایران اسلامی را طنین‌انداز کردند و امسال نیز با بالابردن قرآن کریم اعلام کردند که این کتاب آسمانی سوزاندنی نیست و همیشه زنده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دولت انقلابی و مردمی در کنار مردم هستیم و برای خدمتگزاری به مردم در بخش‌های مختلف افتخار می‌کنیم و تمام تلاش خود را در این راه به‌کار می‌گیریم، گفت: انقلاب و دولت ما مردمی است، افتخار می‌کنیم برای خدمت به مردم ردای خدمت بر تن داریم، امید است همه شما در کنار خانواده و معلمین موفق و سربلند باشید.

عباسی با بیان اینکه خون دل‌ها خورده شده تا امروز در امنیت بتوانیم تحصیل کنیم، اینها نکات برجسته و مهمی است که باید تکرار و صیانت شود، خطاب دانش‌آموزان تأکید کرد: حتماً سیره و مشق عشق شهدا و وصایای آنان را بخوانید زیرا شهدا با سلاح ایمان و اعتقاد از میهن‌مان دفاع جانانه کردند امروز هم شما نوجوانان و دانش‌آموزان با پشتکار و تلاش‌هایتان باید از حریم اسلام و قرآن دفاع کنید. گیلان 47 شهید فرهنگی و 856 شهید دانش‌آموز دارد.

وی با بیان اینکه بحث رشته‌های هنری در هنرستان‌ها بسیار با اهمیت است، گفت: امروز در کشور تأکید بر تقویت بخش رشته‌های مهارتی است، همچنین تا پایان برنامه هفتم باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان ما در رشته‌های هنری تحصیل کنند در این راستا تجهیزات و امکانات هنرستان‌ها هم بروز شد.

گفتنی است، در این مراسم از تمثال شهید شاخص دانش‌آموزی گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ «جمشید داداشی» رونمایی شد، این شهید با ۱۲ سال و ۲ ماه سن به درجه شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha